زمینه برگزاری مراسم شب های قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم شود

عباسی به در پیش بودن لیالی قدر و عید فطر اشاره کردو گفت: با توجه به اهمیت این فرایض، باید امکان برگزاری مراسم های ویژه این ایام با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز(شنبه، ۲۷ فروردین) در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت کنونی استان در حوزه کرونا گفت: خوشبختانه در آمار مرگ و میر و بستری‌های ناشی از کرونا، شاهد روند کاهشی بوده اما میزان ابتلا به این ویروس با افزایش مواجه است.

 

استاندار گیلان بر لزوم تداوم رفتارهای پیشگیرانه و توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی به‌ویژه در مراکز تجمعی و آموزشی تاکید کرد و افزود: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، نشاط و پویایی را در جامعه به‌ویژه بین دانش پژوهان ایجاد کرده و رسانه‌ها باید نسبت به نمایش این جلوه‌های زیبا، فعالانه‌تر عمل کنند.

 

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل بهداشتی و رفع نواقص احتمالی در حوزه بهداشت فردی و اجتماعی در مدارس و دانشگاه‌ها، انجام نظرسنجی درخصوص فعالیت مراکز آموزشی و بازگشایی آنها و بهره گیری عملی از نتایج به دست آمده را مورد تأکید قرار داد.

 

عباسی با بیان اینکه واکسیناسیون موجب شده تا خطرات ناشی از کرونا به میزان قابل توجهی کاهش یابد اذعان کرد: تزریق واکسن بین افراد واجدالشرایط باید تداوم داشته باشد و فعالان اجتماعی و فرهنگی، مبلغان دینی و امامان جماعت در این بخش اقناع‌سازی صورت گیرد.

 

نماینده عالی دولت در گیلان واکسیناسیون دُز سوم را امری مهم خواند و گفت: به منظور انجام واکسیناسیون در ابعاد گسترده باید از ظرفیت سایر بخش ها از جمله طرح شهید سلیمانی بهره مند شد و ضریب ایمنی استان در امر بهداشت را ارتقاء داد.

 

وی یادآور شد: امروز ایران اسلامی در تولید و تامین واکسن جایگاه خوبی دارد و می تواند به دیگر کشورها نیز کمک کند.

 

استاندار گیلان استمرار فعالیت‌های نشاط‌آفرین اجتماعی و نیز فعال‌شدن کسب و کارها با رعایت اصول بهداشتی را ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: باید با نوآوری و بهره گیری از ابزار هنر، سطح نشاط عمومی را افزایش داد.

 

وی فرهنگ‌سازی برای التزام به امر بهداشت به‌ویژه در اجتماعات را امری حیاتی خواند و از رهبر معظم انقلاب به عنوان الگوی برتر در این بخش یاد کرد.

 

عباسی همچنین به در پیش بودن لیالی قدر و عید فطر اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این فرایض، باید امکان برگزاری مراسم های ویژه این ایام با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم آید.

 

در این جلسه رئیسان کمیته‌های تخصصی ستاد کرونا گیلان گزارش‌هایی از فعالیت‌های انجام شده ارائه کردند

کد خبر 1166395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha