ارتش در تمام صحنه‌های انقلاب وفاداری خود را اثبات کرده است/ امروز  با جنگ‌های شناختی مواجه هستیم

امیر بیدادی با بیان اینکه ارتش همواره در خدمت نظام و انقلاب بوده و در صحنه‌های مختلف وفاداری خود را ثابت کرده گفت: امروز عرصه نبرد از جنگ‌های فیزیکی وارد ذهن‌ها شده و با جنگ‌های شناختی مواجه هستیم از از رو نباید اجازه دهیم تهدیدی متوجه کشور شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «امیر حمره بیدادی» امروز (شنبه 27 فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: در سال‌هایی که از پیروزی انقلاب گذشته و حتی قبل از آن، ارتش فراز و نشیب‌های بسیار زیادی را پشت سر گذاشته و به عنوان ارتشی که در خدمت نظام و انقلاب بوده، در میادین مختلف توانسته کارنامه قابل قبولی را برای خود در تاریخ این مرز و بوم ثبت و ضبط کند.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب با اشاره به نقش ارتش در روند پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امام (ره) اعتقاد داشتند که ارتش از مردم است و با انقلاب و اسلام است و این اعتقاد در 19 بهمن سال 57 با پیوستن همافران و سپس سایر واحدهای ارتش به انقلاب خود را نشان داد و با این اقدام هم روند پیروزی انقلاب تسهیل و تسریع شد و هم هزینه این پیروزی کاهش یافت.

 

وی با بیان اینکه آن چیزی که در انقلاب‌های قرن گذشته در منطقه دیدیم آنجا که ارتش با مردم نبود انقلاب‌ها یا به انحراف کشیده شد، یا مصادره شد و با به سرانجام نرسید اضافه کرد: بعد از انقلاب در جریان وقایعی که ضدانقلاب‌ها در کشور داشتند، ارتش به فرمان امام نقش‌آفرینی کرد و خود را در میدان جنگ، خون و ایثارگری اثبات کرد و آن اعتقادی که امام داشتند و فرمودند ارتش اسلامی است و باید در خدمت نظام و انقلاب باشد، ارتش خود را وفادار نشان داد و در صحنه‌های مختلف ثابت کرد.

 

امیر بیدادی با اشاره به نقش ارتش در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: ارتش در طول جنگ تحمیلی نیز کارنامه موفقی داشته و بیش از 48 هزار شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم کرد که حدود 46 هزار نفر از این شهدا را شهدای نیروی زمینی ارتش تشکیل می‌دهند و آنجا امام راحل که فرمود نیروی زمینی نوک پیکان حملات است، این تعداد شهید این فرمایش امام را تصدیق می‌کند.

 

وی تصریح کرد: بعد از دفاع مقدس هم ارتش در روند بازسازی، تغییر تکنیک و تاکتیک و سازمان خود، ارتقای آمادگی رزمی و تحرک و به‌روزرسانی نیروهای خود روند بسیار موفقی را پشت سر گذاشته تا جایی که امروز نیروی دریایی 44 هزار کیلومتر را بدون اینکه پهلوگیری کند در دوردست‌ها، امنیت خط اقتصادی خود را در دریاها تامین و نیروی هوایی جنگنده تولید می‌کند.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب ابراز کرد: در ارتشی که قبل از پیروزی انقلاب بیش از 40 هزار مستشار در آن انجام وظیفه می‌کرد، امروز قادر به ساخت جنگنده و تامین تجهیزات و ابزار به روز جنگی است که از افتخارات ارتش محسوب می‌شود.

 

وی اذعان کرد: نیروی پدافند ما امروز به صورت نیرویی یکپارچه در سطح کشور حتی در آسمان کشورهای اطراف ما اشراف کامل دارد و با بهره‌گیری از رادارها و تجهیزات و موشک‌های بومی یکی از امن‌ترین آسمان‌ها را داریم.

 

امیر بیدادی با بیان اینکه نیروی زمینی هم کماکان عهده‌دار مراقبت از مرز است و ما تقریبا در تمام مرزهای کشور مشغول ماموریت و مراقبت از مرزها هستیم و مرزهایی ایمن داریم خاطر نشان کرد:  در بحث قاچاق نیز توانسته‌ایم با تجهیزات پیشرفته خود الکترواپتیکی، اپتیکی، سنسورها برای پایش و مراقبت زا مرزها به خوبی مانع ورود قاچاق به کشور شویم.

 

وی تاکید کرد: امروز ارتش در اوج آمادگی خود قرار دارد و در بحث مردم‌یاری در رویدادهایی همچون سیل، زلزله، بلایای طبیعی و ... می‌توانیم ادعا کنیم که به عنوان اولین نیرویی بوده‌ایم که در کنار مردم قرار گرفته و مقام معظم رهبری هم فرمودند ارتش ویترینی از ارزش‌های اسلامی است.

 

فرمانده قراگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب در خصوص برنامه های روز ارتش بیان کرد: بنا بر دستورالعمل ابلاغی ستاد کل ارتش، با توجه به مصادف شدن روز ارتش با ایام ماه مبارک رمضان و تداوم وجود ویروس منحوس کرونا در روز ارتش فقط رژه خودرویی، پرش چتربازان و همچنین نمایش اقتدار نیروهای نظامی را خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: غبارروبی گلزار شهدا، حضور در نماز جمعه سخنرانی فرماندهان ارتش در پیش از خطبه‌ها، دیدار با خانواده‌های جانبازان و شهدا و برنامه فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه هایی است که در خرم آباد و اهواز به مناسبت روز ارتش برگزار می‌شود.

 

امیر بیدادی در خصوص اقدامات ارتش در خدمات‌رسانی به راهیان نور تصریح کرد: مدیریت چهار یادمان شهدا و دو پادگان میشداغ و دژ خرمشهر جهت خدمات‌رسانی به راهیان نور در اختیار ارتش است و امسال همچنین از سوی ارتش سه نمایشگاه از سوی در آب‌تیمور، پایگاه دریایی خرمشهر و پایگاه هوایی دزفول برگزار کردیم که استقبال خوبی از آنها صورت گرفت.

 

وی اضافه کرد: بر اساس وظیفه‌ای که قانون در اصل 143 و 144 بر عهده ارتش گذاشته، حفظ حدود و ثغور مررزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور به عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است بر این اساس ماموریت داریم به صورت مداوم آن سوی مرزها و دشمنان را رصد کنیم و به فراخور این رصد و پایش، خود را آماده مقابله کند.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب ابراز کرد: ارتش به صورت مداوم هم تغییر تاکتیک‌ها، ساختار و هم ارتقای آمادگی رزمی نیروها را در دستور کار قرار داده و امروز ارتش دارای تیم‌های متحرکت هجومی، نیروی مخصوص و همچنین تیم‌های چابکی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند وارد صحنه شوند، طراحی کرده و سپس عملیات مورد نظر را اجرایی کنند.

 

وی اذعان کرد: در پنج سال گذشته چشم‌اندازی را برای خود در حوزه آمادگی رزمی و تحرک، ارتقای معیشت و امورات دیگر تعریف کردیم که در قالب 30 طرح «لبیک با امام خامنه‌ای» طراحی شده و به تصویب ستاد کل دفتر رهبری رسید و تمرکز تمام ماموریت‌ها و اقداماتی که رد ارتش و نیروهای زمنیی انجام می‌شود در قالب همین طرح‌ها است.

 

امیر بیدادی با اشاره به اینکه جنگ‌های نسل جدید جنگ‌های قابلیت محور است و سایر قابلیت‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد از این رو باید به فراخور تهدیدها و توانمندی‌های دشمن خود را مهیا کنیم گفت: امروز دشمنان از جنگ رودررو پرهیز می‌کنند و کارشناسان معتقدند باید اهداف نظامی را ترسیم کرد ولی جنگ نظامی صورت نگیرد و این همان چیزی است که مقام معظم رهبری به آن می‌پردازند و در مقابل جنگ‌های شناختی، جهاد تبیین را مشخص می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: امروز عرصه نبرد، ذهن انسان‌هاست و دشمن می‌خواهد با ایجاد توطئه‌های مختلف ایمان و اذهان مردم ما را دچار تردید کند؛ عرصه نبرد اکنون از خاکریز و جنگ‌های فیزیکی وارد ذهن‌ها شده و باید به این مساله توجه جدی داشت که ما اکنون با جنگ‌های شناختی مواجه هستیم، لذا به عنوان یکی از نیروهای مسلح وظیفه داریم همیشه مهیا و آماده باشیم تا تهدیدی متوجه کشورمان نشود.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب همچنین در خصوص اقدامات فرهنگی ارتش بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآن و قرائت میان یگان‌های ارتش در منطقه، استفاده از ظرفیت فضای مجازی توسط تمام یگان‌ها، دوره‌های بصیرت‌افزایی برای خانواده‌ها، اجرای طرح مصباح که دارای 16 طرح است، تربیت حافظان و قاریان قرآن میان یگان‌ها و خانواده‌ها، برگزاری حلقه‌‌های معرفتی، توجه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری دوره‌های تحکیم بنیاد خانواده و ... از جمله برنامه‌های فرهنگی ارتش است.

 

کد خبر 1166407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha