آغاز طرح مسکن جوانان در ۶ روستا/ ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های هادی نیمه‌تمام نیاز است

رضایی گفت: طرح مسکن جوانان در ۶ روستای شهرستان گرگان شامل «جعفرآباد، سرکلاته، کفشگیری، معصوم آباد، نصرآباد و چهارباغ» آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ولی‌الله رضایی» امروز (شنبه 27 فروردین) در نشست خبری اظهار کرد: براساس سرشماری سال 95، حدود 32 هزار و 500 واحد مسکونی در روستاهای شهرستان گرگان وجود دارد که از این تعداد 17 هزار و 507 واحد مسکونی معادل 52 درصد کل واحدها ناایمن و غیرمقاوم بود.

 

مدیر بنیاد مسکن شهرستان گرگان گفت: از سال 84 که طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی شروع شد تا کنون 11 هزار واحد مسکونی در روستاها ساخته شده است.

 

وی بیان کرد: پیش بینی ما این است که در صورت استقبال مردم و همکاری بانک ها، در یک برنامه 8 ساله تعداد واحدهای مسکونی غیرمقاوم را به صفر برسانیم.

 

رضایی با بیان اینکه برخی از متقاضیان مسکن در روستاها فاقد زمین هستند، گفت: امسال در گرگان 18 هکتار زمین از منابع طبیعی و 4 هکتار هم از آموزش و پرورش به بنیاد مسکن واگذار شد.

 

وی ادامه داد: در فاز نخست ساخت 250 واحدمسکونی به روش انبوه سازی برای متقاضیانی که فاقد زمین هستند، در دستور کار قرار گرفت که برای ساخت این واحدها 330 میلیون تومان تسهیلات پیش بینی شده است.

 

مدیر بنیاد مسکن گرگان در حوزه صدور سند مالکیت در روستاها گفت: تا کنون 17 هزار جلد سند مالکیت در روستاهای شهرستان گرگان صادر شده است.

 

وی با اشاره به وضعیت اجرای طرح هادی در روستاهای گرگان نیز اظهار کرد: در 25 روستای این شهرستان فاز نخست به اتمام رسیده اما در 55 روستا طرح نیمه تمام است که برای اتمام آنها 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

 

رضایی گفت: تا سال گذشته طرح هادی 57 روستا نیازمند بازنگری بود که سال قبل بازنگری 17 روستا انجام شد و در حال حاضر طرح هادی 40 روستا نیاز به بازنگری دارد.

 

وی در ادامه به افتتاح و کلنگ زنی 776 میلیارد و 707 میلیون تومان پروژه در قالب ساخت مسکن و اجرای طرح هادی به مناسبت سالروز تأسیس بنیادمسکن و افتتاح حساب 100 خبر داد و افزود: در این ایام 483 واحد مسکونی روستایی افتتاح و عملیات ساخت یکهزار و 239 واحد دیگر نیز آغاز شد.

 

مدیر بنیاد مسکن گرگان گفت: همچنین در 26 روستای این شهرستان 80 پروژه عمرانی در قالب طرح هادی با اعتبار بیش از 12 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

 

وی اضافه کرد: در دهه حساب 100 امسال 137 پروژه با اعتبار 21 میلیارد و 879 میلیون تومان در 40 روستا آغاز شد.

 

 

کد خبر 1166415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha