زیارت مزار امام زادگان از سفارشات امام زمان (عج) ست

حجت الاسلام علیزاده گفت: زیارت مزار امام زادگان از سفارشات امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام «ستار علیزاده » در مراسم گرامیداشت امام زاده هاشم رشت، گفت: مزار امام زادگان ملجا متدینین و مردم محسوب شده و مردم در کنار این امامزادگان رزق معنوی خود را از درگاه الهی می گیرند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: استان گیلان مهد و جایگاه امامزادگان عظیم الشان و بقاع متبرکه است و همین امر ولایتمداری و علوی بودن مردم این استان را نشان می‌دهد.

 

 وی با بیان اینکه امامزادگان مظهر اخلاق دینی و خدمتگذاری به دین و بشریت بودند، گفت: امام زادگان به جهت تاثیری که در نشر معارف اسلامی و فرهنگ دین داشتند باید مورد تکریم و احترام قرار بگیرند.

 

علیزاده، امام زادگان را مظهر رحمت الهی و بزرگترین سرمایه دینی و اسلامی جامعه خواند و اذعان داشت: زیارت مزار امام زادگان از سفارشات امام زمان(عج الله تعالی فرجه) است.

 

وی با بیان اینکه مزار امام زادگان مورد عنایت و ارادت مراجع عظام تقلید است، یادآور شد: امام زادگان مبلغان اسلام و مکتب تشیع بودند و جایگاه والایی در درگاه الهی دارند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تاکید کرد: خداوند به مبلغان دین نگاه کریمانه و محترمانه دارد.

 

وی با گرامیداشت امام زاده هاشم( سلام الله علیه) گفت: این امامزاده تمام تلاشش ترویج مکتب و فرهنگ اهل بیت و سامان بخشیدن به امور مسلمین بوده است.

 

علیزاده اعلام کرد: امامزاده هاشم(سلام الله علیه) برای ترویج مکتب اهل بیت مجاهدت و انقلاب کرد و به شهادت رسید.

 

وی به دلایل تکریم امامزادگان اشاره کرد و گفت: امام زادگان معمولاً از شهدا هستند و زندگی خود را در راه اسلام و مسلمانان فدا کردند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از شاخصه های بارز امام زادگان را ظلم ستیزی خواند و اظهار داشت: مبارزه فرهنگی در جنگ روایت ها به ویژه در زمانی که جبهه باطل از تمام ابزار برای سرکوب اسلام و مسلمانان استفاده می کرد از دیگر ولایل واجب بودن تکریم امامزادگان در دوران کنونی است.

 

گفتنی است در ابتدای این مراسم گنبد تازه ساخته شده آستان امامزاده هاشم(سلام الله) با حضور مسئولان محلی و مردم منطقه رونمایی شد.

 مدیحه سرایی و اقامه نماز و توزیع افطاری از دیگر بخش های این مراسم بود.

کد خبر 1166429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha