ضرورت بهره گیری از روش های جدید آبیاری / فرآیندهای اداری نگران کننده است

کوچکی نژاد بابیان اینکه حل معضل کم آبی با فر آینده های پیچیده اداری امکان پذیر نیست گفت : روش های جدید آبیاری جایگزین آبیاری سنتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «جبار کوچکی نژاد » امروز ( شنبه، ۲۷ فروردین ) در جلسه هم‌اندیشی باهدف برنامه ریزی در مدیریت مصرف منابع آبی در فصل زراعی شهرستان رشت اظهار کرد: بحران آب در گیلان و شهرستان رشت جدی است.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه روش آبیاری با وجود مدرن شدن سنتی است گفت: روش های جدیدی بایستی برای آبیاری کشاورزی گیلان به کار گرفته شود.



وی اذعان کرد: با توجه به اعلام هواشناسی، بحران آبی در گیلان و شهرستان رشت صددرصدی است و با وجود این پیش بینی اوضاع خوبی برای سال زراعی امسال وجود ندارد.


کوچکی نژاد تصریح کرد: شهرهای خشکبیجار، خمام، لشت نشا و کوچصفهان جز مناطق دارای بحران آبی شهرستان رشت محسوب می شوند.‌


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در سفر ریاست جمهوری منابع مالی خوبی برای استان تعریف شده و اکنون نیز اختصاص یافته است.


وی ادامه داد: با بهره گیری از این اعتبارات، مشکلات حاد کم آبی برنج را هر چه سریع تر حل کنید.



کوچکی نژاد ادامه داد: فرآیندهای اداری پیچیده و زمان بر است و با بهره گرفتن از بخشداران هر چه سریع تر روال تهیه تجهیزات برای حل بحران آبی به کار گرفته شود‌.

 

وی خاطرنشان ساخت: فرآیندهای دستگاه های اجرایی نگران کننده است و نگرانی کشاورزان را بیش از پیش افزایش می دهد.‌

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرهنگ سرعت عمل در ادارات نهادینه شود گفت: هزینه های کشت برنج بالا رفته است اگر به فکر این بحران وحشتناک پیش رو نباشیم خسارت بسیاری بر کشاورزان وارد می شود.‌


وی تصریح کرد: لایروبی آبندان ها و بهره گیری از سدها می تواند بسیاری از مشکلات کم آبی را حل کند.


کد خبر 1166441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha