انجمن کتابخانه ها یک ظرفیت عظیم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است

بهرام نیا با بیان اینکه شهرداری ها در پرداخت نیم درصد درآمد خود به کتابخانه ها کوتاهی نکنند، گفت: باید در تمام شهرستان های استان کتابخانه ها جدید ایجاد و کتابخانه های موجود نیز تجهیز شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، عصر امروز(۲۷ فروردین) در دیدار با مدیرکل و اعضای حقیقی انجمن کتابخانه های استان، اظهار کرد: شهرداری ها موظف هستند نیم درصد در آمد خود را به کتابخانه ها پرداخت کند و در این راستا باید اهتمام جدی داشته باشند.

 

« حسن بهرام نیا» با بیان اینکه در بحث کتاب و کتابخوانی برای ساخت فضای کتابخانه ها علاوه بر نیم درصد درآمد شهرداری، می توان از ظرفیت خیرین و سازمان های مردم نهاد استفاده کرد، افزود: اعتبارات اداره کل کتابخانه ها عمومی استان بسیار کم و جوابگو نیازهای موجود نبست  و از قبل نیم درصد عوارض شهرداری ها و سایر بخش ها اعتبارت این حوزه تامین شود.

 

استاندار ایلام  یادآور شد: با تلاش های انجام شده اصحاب خوره فرهنگ و گرایش مردم به این حوزه، فرهنگ کتابخوانی روز به روز  در حال بازگشت به جایگاه واقعی خود است.

 

وی تصریح کرد: باید در تمام شهرستان های استان  کتابخانه ها جدید ایجاد شود  و کتابخانه های موجود نیز تجهیز شوند چراکه توجه به حوزه فرهنگ و مطالعه جامعه را  در مسیر توسعه قرار می‌دهد.

 

بهرام نیا با اشاره به اینکه انجمن حقیقی کتابخانه ها یک ظرفیت عظیم و بالقوه در راستای ارتقا و ترویج فرهنگ کتابخوانی است، گفت: باید از این ظرفیت و توان در راستای تزویج فرهنگ کتابخوانی به بهترین نحوه استفاده کرد.

 

وی یادآور شد: تمدن زاییده فرهنگ است و لازمه توسعه استان و هر منطقه  این فرهنگ برگرفته از کتابخوانی و مطالعه است.

 

استاندار ایلام در ادامه آموختن علم را مولد فرهنگ عنوان کرد و گفت: بنابراین یکی از مصادیق توجه به شعار سال ۱۴۰۱ ( دانش بنیان ) توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
 

 

بهرام نیا با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و انقلابی در سطح ملی نیز برای ساخت فضای آموزشی کتابخوانی نیز در استان بهره گیریم، یادآور شد: ۸۵ درصد اعتبارات ملی در وزارتخانه و و سازمان های ملی است و ۱۵ درصد آن به استان مربوط می شود.

 

استاندار ایلام در پایان با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان، گفت: یکی از فضیلت های مهم و بزرگ در این ماه مبارک خواند قرآن کریم است.

کد خبر 1166475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha