لزوم حمایت از مشاغل خُرد کمیته امداد/ زنجیره تولید برخی از محصولات باید در خود استان کرمان تکمیل شود

زینی وند با تأکید بر اینکه زنجیره تولید برخی از محصولات باید در خود استان کرمان تکمیل شود؛ گفت: مشاغل خُرد ایجاد شده توسط کمیته امداد نیاز به حمایت دولتی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، شنبه(۲۷فروردین) در حاشیه افتتاح نمایشگاه افتخارآفرینان اشتغال کمیته امداد استان گفت: حجم زیادی از مشاغل کو چک در سطح استان و بلکه کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

 

 

استاندار کرمان افزود: اما این دست مشاغل نیاز به حمایت دارد و در این رابطه هم می توان برای آن دسته از مشاغلی که نیاز به گسترش دارد با وام های تکمیلی و ارزان قیمت به آنان کمک کرد تا کارگاه خود را گسترش بدهند و یا شغل جدید ایجاد کنند که در این زمینه هم از امکانات استان و هم وام های تبصره ای و ارزان قیمت که در اختیار نهادها است می توان استفاده کرد.

 

 

وی افزود: موضوع بعدی بازاریابی است که باید کمک و راهنمایی کنیم و شرکت های دانش بنیان باید در حوزه برندینگ و بازاریابی این محصولات جذاب ورود کنند و ما حتماً در کارگروه شعار سال برای مشاغل خرد و صنایع دستی تلاش می کنیم تا شرکت های کوچک تأسیس و یا از شرکت های موجود به این امر کمک شود.

 

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه امکان بازاریابی این محصولات در فضای مجازی هم وجود دارد؛ گفت: در این نمایشگاه مشاهده شد که مس کرمان در زنجان تبدیل به محصول می شود که باید به سرعت وام بدهیم تا زنجیره تولید در خود کرمان باشد.

 

 

وی اظهار کرد: این مشاغل هم به راحتی و ارزان ایجاد می شود و هم پایدار است و هم ضرورت استان؛ اما باید همه جانبه در حوزه آموزش، بازاریابی و برندینگ و تولیدات جذاب شرکت های دانش بنیان فعالیت کنیم.

 

 

زینی وند در پایان گفت: نمونه هایی از تولیدات خانگی در استان های همجوار وجود دارد که در کشورهای اروپایی به فروش می رسد لذا باید به کمک کمیته امداد و توانمندی آن باید این مشاغل را گسترش داد.

 

 

کد خبر 1166495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha