کمک به خانواده زندانیان وظیفه همگانی است/آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

اصفهانی با اشاره به گرفتاری های خانواده های زندانیان گفت: کمک به خانواده این قشر که بدون سرپرست خانواده زندگی می کنند، وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی اصفهانی« شامگاه روز شنبه(27 فرودین ماه) در نشست برنامه یک شهر ضیافت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان اظهارداشت: گرفتاری بند یک سرپرست خانواده آسیب های زیادی را برای فرزندان و همسرش دارد که کمک برای جلوگیری از مشکلات بیشتر وظیفه عمومی است.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان افزود: کمک به خانواده این قشر که بدون سرپرست خانواده زندگی می کنند، وظیفه همگانی است تا آنان از آسیب ها و چالش های اجتماعی در امان باشند.

وی ادامه داد: سرپرست خانواده به دلیل بزه و مشکلاتی که در زندگی ایجاد شده در بند قرار گرفته و خانواده آنان به دلیل این موضوع نباید به انحراف برود که پیشگیری از آن وظیفه همگانی است.

 

*آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

 

اصفهانی با اشاره به تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: این اقدام برای کاهش جمعیت زندان و حل مشکل افراد انجام می شود که انجمن حمایت اصفهان از زندانیان سال گذشته برای این امر مهم و معیشت خانواده های افراد در بند 130 میلیارد ریال هزینه و اعتبار صرف کرده است.

 

وی ادامه داد: 40 میلیارد ریال نیز سرانه به خانواده های آنان برای رفع نیازهای مالی پرداخت کرده که در همه امور خیرین همکاری داشته اند.

 

به گفته دادستان اصفهان اشتغال مددجویان زندان در داخل و بیرون ندامتگاه ها فرصت حرفه آموزی و کسب درآمد ایجاد کرده که سال قبل 122 میلیارد ریال حقوق و دستمزد به این افراد پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: فعالیت زندانیان در حوزه اشتغال به رفع بخشی از نیاز مالی و حرفه آموزی آنان کمک می کند.

کد خبر 1166513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha