الگوهای قرآنی باید به جامعه معرفی شوند

قوامی ماسوله با بیان اینکه هفته قرآن و عترت از مطالبات جامعه قرآنی استان بود تا مردم با دستاوردهای قرآنی استان آشنا شوند گفت: الگوهای قرآنی باید به جامعه معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان با برگزاری هفته قرآن و عترت گیلان، مسجد جامع تالش شب گذشته(شنبه، ۲۷ فروردین) میزبان محفل بزرگ انس با قرآن کریم با حضور قاریان، حافظان و جامعه قرآنی این شهرستان بود. در این مراسم که با مرحله نهایی چهارمین دوره جشنوراه اذان گویی «گلبانگ نماز» بخش‌های چهارگانه مرکزی تالش، اسالم، کرگانرود و حویق همراه بود، آیاتی از کلام الله مجید توسط قاریان قرائت شد.

 

«سید رضا قوامی ماسوله» در حاشیه این مراسم با بیان اینکه موسسه نورالثقلین تالش بیش از ۳۰ سال سابقه برگزاری فعالیت‌های قرآنی را دارد به ابتکار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در برگزاری هفته قرآن و عترت گیلان اشاره کرد و گفت: شاهد برگزاری محفل بزرگ انس با قرآن در مسجد جامع تالش با حضور نخبگان و فعالات قرآنی این شهر هستیم.

 

 

مدیر موسسه قرآن و عترت نورالثقلین تالش با اشاره به جامعه قرآنی گیلان که متشکل از افرادی با دید وسیع و نخبگان قرآنی است افزود: باید این ظرفیت‌های قرآنی در قالب جمعیت قرآنی گیلان پیگیر مطالبات خود در این حوزه باشند.

 

مدیر کانون حضرت ولیعصر(عج) تالش با تاکید بر ضرورت شکل‌گیری جامعه قرآنی گیلان اظهارکرد: قاریان، حافظان، موسسین و هنرمندان قرآنی باید جمعیت قرآنی استان را شکل داده تا ضمن هم‌افزایی، مشکلات قرآنی استان گیلان را شناسایی و مطالبات این حوزه را پیگیری کنند.

 

قوامی ماسوله با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که باید هر مسجد به یک پایگاه قرآنی تبدیل شود اذعان کرد: باید جلسات قرآنی و سنتی احیا شده و در مساجد شکل گیرد تا همه مردم محل در این محافل در این مکان مقدس شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه برگزاری هفته قرآن و عترت از مطالبات جامعه قرآنی استان بود تا دستاوردهای قرآنی استان به جامعه معرفی شود تصریح کرد: امسال شاهد برگزاری این رویداد بزرگ هستیم و باید این هفته مستمر بوده و در سال‌های بعد تداوم داشته باشد تا دستاوردها و چهره های قرآنی به جامعه معرفی شده و الگو شوند.

 

 

 

کد خبر 1166557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha