صحت انتخابات یزد تایید شد

صحت انتخابات سه حوزه انتخابیه استان یزد در شورای نگهبان به تایید رسید تا پرونده انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یزد مخدومه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، بر اساس اعلام شورای نگهبان صحت انتخابات در سه حوزه‌‌ی انتخابیه استان یزد در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

در لیست حوزه های انتخابیه مورد تائید شورای نگهبان نام حوزه‌های انتخابیه "یزد و صدوق"، "تفت و میبد" و " مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد" دیده می‌شود.

در حوزه انتخابیه اردکان نیز انتخابات مجلس نهم به صورت تمام مکانیزه برگزار شد.

گفتنی است، بیش از616 هزار و 240 هزار یزدی معادل 60درصد جمعیت استان واجد شرایط شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند که از این تعداد بیش از 54 هزار نفر برای اولین بار پای صندوق های رای رفتند و جشن تکلیف سیاسی گرفتند.

در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی نیز بیش از 56درصد واجدین شرایط این استان در انتخابات شرکت کردند که میزان مشارکت در روز گذشته بیش از11درصد افزایش را نشان می دهد.
 

بر اساس آخرین نتایج انتخابات مجلس نهم جوکار نماینده یزد و صدوق، یحی زاده نماینده تفت و میبد، تابش نماینده اردکان شدند و انتخابات درمهریز، بافق، بهاباد، خاتم وابرکوه به دور دوم کشید.

پایان پیام/

کد خبر 116660

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha