۳۰‌ زندانی جرائم غیر عمد در جهرم وجود دارد

رستگار گفت: نزدیک به ۳۰‌ نفر زندانیان جرائم غیر عمد در جهرم وجود دارد که می‌توان با کمک‌های مردمی در جشن گلریزان آنها را به آغوش خانواده ها برگرداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محسن رستگار»، امروز (یکشنبه ۲۸ فروردین) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسانه تاثیر بسیار مهمی دارد، گفت: گاهی اوقات به مسایل مهم و اهمیت دار پرداخته نمی‌شود.

 

رئیس دادگستری جهرم با اشاره به اینکه این امر به اقتضای تغییراتی که در تکنولوژی رخ داده است نیز تاثیر گذار بوده، افزود: شبکه‌های اجتماعی واقعیت را به جای متن تبدیل به حاشیه کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه ابزار اصلی جنگ شناختی رسانه است طبعا هرکسی سعی می کنند اهداف خودش را القا کند که یکی از ابزار آن رسانه است، عنوان کرد: برخی رسانه‌های بیگانه دنبال یک‌ جنگ شناختی هستن که در افکار عمومی تاثیر بگذارند.

 

رستگار با اشاره به اینکه چینش اخبار پشت سر هم تبدیل به فنی شده که چگونه اخبار را القا کنیم، جنگ شناختی مرزی ندارد، خاطرنشان کرد: رسانه با لحن خود هم می‌تواند خوب تخریب کند و هم قدرت حمایت خوبی دارد.
وی با اشاره به اینکه اهمیت مطالبه گیری به حق و بجا مسولین را به حرکت وا می‌دارد، گفت: مطالبه گری باید در عین عدم تخریب صورت گیرد.
 

رئیس دادگستری جهرم در بخش دوم صحبت‌های خود پیرامون جشن گلریزان سخن گفت و اظهار داشت: زندانیانی داریم که ناخواسته به زندان افتاده اند و‌جرم عمدی را مرتکب نشده‌ و به لحاظ وضعیت اقتصادی نتوانسته‌اند جبران کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ستاد دیه کمک خوبی به این بخش از زندانیان می کند، کمک ستاد دیه بستگی به کمکی دارد که در شهرستان یاری می‌شود، گفت: وجوه بسته به میزان بدهی زندانیان به ۲ صورت وام بدون بهره یا بلاعوض داده می‌شود و هر یک ریالی که در شهرستان جمع شود ستاد دیه بیش از آن به شهرستان از اعتبارات خودش کمک می‌کند.

 

رستگار گفت: نزدیک به ۳۰‌ نفر زندانیان جرائم غیر عمد در جهرم وجود دارد که می‌توان با کمک‌های مردمی در جشن گلریزانی که روز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ به همت انجمن حمایت از زندانیان جهرم برگزار می‌شود به آغوش خانواده ها برگردند.

 

وی در پایان اظهار کرد: مردم می‌توانند مشارکت‌های خود را به شماره حساب (6689714425) و کارت (6104337604214286) زیر به نام انجمن «حمایت از زندانیان جهرم» واریز و در این کار نیک‌ و پسندیده سهیم شوند.

 

کد خبر 1166607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha