شعر، جمال کلمه است

آیت الله عاملی گفت: شعر، جمال کلمه است و در کنار این جمال، اگر جمال معنا نیز باشد می توان با همه اذهان را تسخیر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، محفل انس و شعر ماه حُسن، بمناسبت گرامیداشت سالروز عروج ملکوتی آیت الله مروج و میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور آیت الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در محل موسسه فرهنگی و تحقیقاتی آیت‌الله مروج برگزار شد.

 

آیت الله «سید حسن عاملی» گفت: شعر، جمال کلمه است و در کنار این جمال، اگر جمال معنا نیز باشد می توان با همه اذهان را تسخیر کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال آیت الله مروج و با اشاره به شخصیت والای وی و با اشاره به ارزش و جایگاه شعر، افزود: خداوند در قرآن، بارها قواعد عربی را کنار گذاشته و موسیقی کلام را مقدم بر قواعد کرده و این موضوع، در کلام حضرت امیر المومنین (ع) نیز مقدم شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: کلام مسجع را اولین بار خداوند متعال مطرح کرده و کلمات مسجع و موزون، بر نفوس انسانی تأثیر فراوانی دارد.

 

وی اظهار داشت: شعر، نعمت، امانت و رسالت بزرگی است که پروردگار متعال بر عهده شاعران نهاده و این تکلیف و امانت بزرگی است که در عزت و سربلندی کشور به کار گرفته شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: شاعران ما در حد اعجاز، ظاهر شده اند و اشعار عرفانی و ایرانی و اسلامی که در کشور ما به یادگار مانده است در هیچ کجای دنیا وجود ندارد که امیدوارم میراث دار خوبی برای این میراث عظیم فرهنگی و معنوی باشیم.

 

در این دیدار، جمعی از شاعران استان اردبیل به خواندن اشعار خود پرداختند.

کد خبر 1166624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha