آغاز پانزدهمین دوره جشنواره فرهنگی سالانه ولادت امام حسن مجتبی(ع)در عراق

پانزدهمین دوره جشنواره فرهنگی سالانه ولادت امام حسن مجتبی با حضور شخصیت های مختلف در شهر حلة عراق آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، پانزدهمین جشنواره فرهنگی سالانه ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) با نظارت دبیرخانه های آستان مقدس حسینی و عباسی به مناسبت سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع) در شهر حلة عراق آغاز شد.

 

مراسم افتتاحیه این جشنواره با شعار( الإمامُ الحسنُ المُجتبى -عليه السّلام- سبطُ الرسول وقرّةُ عينِ الوصيِّ والبتول) و با حضور دو هیئت از آستان های مقدس حسینی و عباسی، دیوان وقف شیعی در استان بابل و جمعی از شخصیت های مذهبی، فرهنگی، دانشگاهی و رسانه ای برگزار شد.

 

شرکت کنندگان در برافراشتن پرچم امام حسن مجتبی و اهتزاز آن در آسمان شهر حلة برای آغاز پانزدهمین جشنواره ولایی مشارکت داشتند. این مراسم کمیته نظارت بر این جشنواره هرساله برگزار می کند.

 

مهندس حسن علی الحلی، رئیس کمیته تدارکات جشنواره گفت: پس از گذشت سه سال وقفه در برگزاری این جشنواره به دلیل شیوع کرونا و پایبندی به رهنمودهای وزارت بهداشت و مرجعیت عالی دینی، ما امروز به لطف صاحب عصر(عج) این جشنواره را برگزار کردیم.

 

الحلی افزود: شعارجشنواره (الإمام الحسن سبط الرسول وقرّة عين الوصيّ والبتول) است و موضوع امسال مؤلفه های مهم میهن ما یعنی نیروهای امنیتی و کادر درمان است که هر دو آنها زندگی بخش هستند.

 

وی ادامه داد: این دو مؤلفه برای برخورداری مردم از آسایش و آرامش و امنیت و ایمنی، قلب و جان خود را سپر کردند. فعالیت های این دوه شامل برپایی سمینار، فعالیت بانوان و فعالیت مشترک با آستان مقدس کاظمین و تواشیح و سرود است.

کد خبر 1166733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha