فاز اول باغ موزه مشاهیر در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد

محسن نژاد در پاسخ به سئوالی در مورد باغ موزه مشاهیر هم گفت: این باغ موزه به صورت BOT به سرمایه گذار واگذار شد ولی سرمایه گذار دچار نوسانات نرخ شد و فاز اول باغ موزه مشاهیر در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید موید محسن نژاد»، امروز (یکشنبه 28 فروردین) در جلسه مدیران پاسخگو که در محل معاونت گردشگری و زیارتی استانداری فارس برگزار شد، گفت: باید جاذبه های گردشگری به صورت هیئت امنایی اداره شود و هر چه درآمد دارد به استان بازگردد و هرچه هزینه بیاید کفاف آن اماکن را نمی دهد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به اینکه باید هزینه هایی برای این اماکن از بودجه های ملی و استانی تامین شود، تاکید کرد: 170 محل بوم گردی در سطح استان داریم که در ایام کرونا هم افزایش نیافت و کمیته بازبینی شکل گرفت و در 2 شهرستان فردی که تسهیلات را گرفته بود و فعالیت مناسب نداشت مجبور به بازگردانی تسهیلات شد.

وی با اشاره به اینکه خدماتی در حوزه بوم گردی خدمات فرهنگی و اجتماعی را معرفی کند و ایجاد چرخه اقتصادی که در روستا شکل می گیرد برای ما مهم است، افزود: خانه های روستایی که ایجاد می شود می تواند موثر واقع شوند.

محسن نژاد با یادآوری این مطلب که یکی از راهکارهایی برای نجات بافت تاریخی رسیدیم، اظهار کرد: حمایت از سرمایه گذاری در بافت تاریخی بود و حدود 70 واحد تاسیسات گردشگری از قبیل اقامتگاه بومگری، سفره خانه سنتی و اقامتگاه سنتی راه اندازی شده است و خانه ای که ثبت میراثی است با تغییر کاربری و با حفظ داشته های آن خانه می تواند پویا شود.

وی با اشاره به اینکه معادل همین تعداد سرمایه گذارانی داریم که در حال کار هستند، تاکید کرد: خانه های میراثی که به جای تخریب می تواند به خانه موزه صنایع دستی مبدل شود و بافت تاریخی شیراز بافت تاریخی اداره کل و یا وزارت میراث نیست و باید مردم و مسئولین از آن حفاظت کنند.

وی با اشاره به اینکه توان میراث به اندازه کل استان نیست، باید به خاطر معتاد خانه سنتی را حذف نکنیم چرا که خانه میراثی اگر خراب شود زمینه حضور معتادان بیشتر فراهم شود، افزود: آموزش، تولید و فروش صنایع دستی در دستور کار ماست و باید با کمک به صادرات و بسترسازی عرضه و فروش به صنایع دستی می تواند کار کرد.

محسن نژاد در مورد سازه در باغ «عفیف آباد» هم گفت: سازه ها برچیده شده است.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد باغ موزه مشاهیر هم گفت: این باغ موزه به صورت BOT به سرمایه گذار واگذار شد ولی سرمایه گذار دچار نوسانات نرخ شد و فاز اول باغ موزه مشاهیر در سال 1401 به بهره برداری می رسد.

کد خبر 1166743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha