​لزوم مانع‌زدایی و تسهیل در مسیر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان گیلان

​اسحاقی ضمن تاکید بر مانع‌زدایی و تسهیل در مسیر فعالیت شرکتهای دانش‌بنیان گیلان این امر را رویکرد استانداری گیلان خواند و گفت: زیرساخت اینترنت دهکده دانش‌بنیان گیلان متصل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید محمد اسحاقی» امروز (یکشنبه، ۲۸ فروردین) در نشست هم اندیشی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق استان گیلان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: مانع‌زدایی و تسهیل در مسیر فعالیت شرکتهای دانش‌بنیان گیلان رویکرد استانداری گیلان در سال ۱۴۰۱ است.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان تسهیل در مسیر فعالیت شرکتهای دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی و دولتی را لازم و ضروری خواند و گفت: این ما هستیم که نیازمند شرکتهای دانش‌بنیان هستیم و معتقدیم دانش تمام مشکلات و موانع را برطرف می‌سازد.

 

وی با بیان اینکه مجموعه استانداری گیلان از شرکتهای دانش‌بنیان حمایت می‌کند از اتصال زیرساخت اینترنت دهکده دانش‌بنیان گیلان خبر داد و تصریح کرد: تمام تلاش و کوشش ما این است که موانع فعالیت شرکتهای دانش‌بنیان را احصا کرده و برطرف کنیم.


* لزوم توزیع متوازن شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف همگام با نیازهای استان گیلان

«دانیال سمیعی» نیز در این جلسه با بیان اینکه این صندوق با تلاشهای پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و بخش خصوصی تشکیل شده است افزود: صندوق‌ها در حقیقت نهاد تخصصی تامین مالی در زیست بوم فناوری هستند.

 

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان با تاکید بر اینکه در ۲ سال گذشته عمده تسهیلات به سمت صندوق پژوهش و فناوری گیلان هدایت شد عنوان کرد: آنچه که امروزه شرکت‌های بعضا دانش بنیان به آن نیاز دارند فقط تامین منابع مالی نیست بلکه به حمایت و پشتیبانی مسئولان اجرایی به ویژه استاندار نیاز دارند.

 

سمیعی توزیع متوازن شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف همگام با نیازهای استان گیلان را خواستار شد و اذعان کرد: صندوق‌ها می‌توانند حجم زیادی از منابع را در اختیار شرکتهای دانش‌بنیان قرار دهند، از طرفی باید برنامه‌ریزی کنیم تا زمینه افزایش تعداد شرکتهای دانش‌بنیان را در استان گیلان فراهم کرده از آن طرف مانع ایجاد شرکتهای صوری شویم.

 

* ذات نوآوری با ذات قوانین جاری کشور همخوانی ندارد

«ایرانپور» هم در این جلسه مواردی را در مورد تولیدات این شرکت و موانع موجود ذکر نمود و اذعان کرد: ۲۵ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در این بخش در حال فعالیت هستند، در واقع علوم دانش‌بنیان می‌توانند با فناوری و نوآوری سرعت رشد شرکتها را افزایش داده و نهایتا روند اشتغالزایی را تسریع میکنند.

 

 مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه IT افرادی که در شرکتهای دانش‌بنیان فعال هستند را نیروهایی مواد خواند و با اشاره به لزوم سوق دادن شرکتها به سمت دانش‌بنیان شدن اظهار داشت: معتقدم ذات نوآوری با ذات قوانین جاری کشور همخوانی ندارد و شرکتهای دانش‌بنیان برای ورود قویتر در این حوزه نیازمند یک حمایت مداوم از سوی مسئولان اجرایی هستند.

 

کد خبر 1166771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha