اعطای تسهیلات قضایی پابند الکترونیک به ۲ هزار زندانی در فارس

حجت الاسلام موسوی گفت: با همت قضات فارس، امسال تسهیلات قضایی پابند الکترونیک به ۲ هزار نفر از زندانیان واجد شرایط با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان ها اعطا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، امروز (یکشنبه 28 فروردین) در جشن گلریزان آزادی سازی زندانیان جرائم غیر عمد در فارس که با حضور مسئولان و خیرین نیک اندیش استان فارس برگزار شد، گفت: یاری رسانی به نیازمندان، شکرانه برخورداری از الطاف و نعمات خداوند است.

رئیس کل دادگستری فارس با تبریک میلاد امام حسن (ع) افزود: افراد مسئول در جامعه، دستگیری از نیامزمندان را همواره مورد توجه قرار می دهند و ماه مبارک رمضان و هفته رسیدگی به محرومان و مظلومان بهترین فرصت برای کمک به نیازمندان در حد بضاعت است.

وی اضافه کرد: دادگستری فارس با همت خیران زمینه آزادی 470 زندانی را فراهم کرده است و 297 زندانی نیز از طریق کمیسیون عفو آزاد شدند و سال گذشته با استفاده از تاسیسات حقوقی 838 نفر شامل آزادی مشروط و 558 نفر شامل تعلیق اجرای مجازات از زندان های استان شدند.

رئیس کل دادگستری فارس اعلام کرد: تخفیف مجازات و اخذ رضایت از شکات 748 زندانی، تعویق صدور حکم 34 نفر و آزادی تحت مراقبت الکترونیک 240 محکوم در سال گذشته از سایر اقدامات بوده با پذیرش اعسار 489 نفر، زمینه آزادی آنها از زندان های استان فراهم شده و 20 هزار و 305 نفر نیز با صدور دستور قضایی به مرخصی اعزام شدند.

وی اعلام کرد: با همت قضات فارس، امسال تسهیلات قضایی پابند الکترونیک به  2 هزار نفر از زندانیان واجد شرایط با هدف کاهش  جمعیت کیفری زندان ها اعطا می شود.

«اسحاق ابراهیمی» نیز در این مراسم گفت: 848 زندانی در فارس در انتظار آزادی هستند و ستاد دیه سال گذشته ۴۷۰ زندانی را با ۲۳۰ میلیارد تومان بدهی آزاد کردند.

مدیرکل زندان های فارس اعلام کرد: سپاه فجر استان در هشت مرحله ۷۰۰ زندانی را آزاد کرده و موجب شده از ورود  ۵۰۰ نفر به زندان جلوگیری شود.

کد خبر 1166779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha