گیلان بالغ بر ۷۰ هزار زن سرپرست خانوار دارد

جلالی پور گفت: از ۱۲۷ هزار خانوار مددجوی تحت پوشش گیلان بالغ بر ۷۰ هزار زن سرپرست خانوار هستند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان درانزلی، « سید مجتبی جلالی پور» امروز (یکشنبه، 28 فروردین) درآیین تجلیل از خmبانوان خیر شهرستان انزلی یکی از ضرورت‌های مجموعه امداد را مبحث اشتغال عنوان کرد و گفت: از ۱۲۷ هزار خانوار مددجوی تحت پوشش گیلان بالغ بر ۷۰ هزار زن سرپرست خانوار هستند و باید تلاش کنیم خانواده‌ها را به سمت پویایی در عرصه اشتغال و خودکفایی حرکت دهیم.

 

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با انتقاد از عدم استفاده بهینه از ظرفیت بانوان به ظرفیت‌هایی که در مجموعه اشتغال وجود دارد اشاره کرد و اظهار داشت: در این بخش از ظرفیت بانوان به‌صورت‌ بهینه استفاده نشده است و زنان در مسائل پایه و استراتژیکی نظیر دامپروری، کشاورزی و صنایع دستی فعال فعالیت دارند و شرایط نیز برای اشتغال نیازمندان در این بخش فراهم شده است.

 

وی یکی از مهمترین مقوله‌ها در عرصه احسان و نیکوکاری را نیازسنجی عنوان و تصریح کرد: عدم نیازسنجی صحیح و بی‌توجهی به اولویت‌بندی احتیاجات موجب می شود کار خیر به دست نیازمند واقعی نرسد.

 

جلالی پور خاطرنشان کرد: طی ۶ ماه گذشته در کشور پروژه امداد هوشمند راه‌اندازی شد و این ترتیب همه نیازمندان و خیرین می‌توانند با مراجعه به این سامانه نیازها و توانمندی‌های خود را ثبت کنند.

 

وی با تقدیر از عملکرد خیرین در بخش آموزش فرزندان تحت پوشش کمیته امداد در روزهایی که استان با کرونا درگیر بود تاکید کرد: اگر حضور خیرین نبود تعداد زیادی از فرزندان تحت پوشش امداد نمی توانستند با رتبه های خوبی در مباحث آموزشی و دانشگاهی کسب کنند.

کد خبر 1166873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha