خدمات خیرین حوزه سلامت به مناطق کم برخوردار سوق داده شود

حسینی پور با بیان اینکه باید فرهنگ وقف در حوزه سلامت گسترش داده شود، گفت: خدمات خیرین حوزه سلامت به مناطق کم برخوردار سوق داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سیدمحمود حسینی پور» امشب(۲۸فروردین) در همایش تجلیل از خیرین سلامت حوزه بهداشت که به یمن ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، ضمن قدرانی از خیرین برای کمک به احداث مراکز درمانی و تجهیز بیمارستان ها، اظهار کرد: خیرین در زمان همه گیری کرونا در حوزه سلامت همانند دیگر حوزه ها خوش درخشیدند.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه حضور خیرین یکی از شاخصه های جامعه متدین است، افزود: خیرین عمدتا گمنام به نوع دوستی و انجام فعالیت های عام المنفعه اهتمام دارند.

 

وی با اشاره نزدیک بودن ایام شهادت حضرت علی(ع)، گفت: آن حضرت در ماه مبارک رمضان اگر نیازمندی به هنگام افطار در بیت ایشان را می زد همان اندک افطار را با نیازمندان تقسیم می کرد.

 

حسینی پور از امام علی(ع) و حضرت زهرا (س) به عنوان بزرگترین خیرین جهان اسلام یاد کرد و ادامه داد: در جامعه امروز که عده ای با روش های مختلف به دنبال کسب مال هستند خیرین مال و داشته های خود را انفاق می کنند. این شایسته تقدیر و ارزشمند است.

 

وی با بیان اینکه انفاق نوعی سرمایه گذاری برای آخرت است، گفت: خیرین نقش مهم و بی بدلیلی در سلامت جامعه دارند.

 

حسینی پور با بیان اینکه  خیرین در جامعه پلشتی ها و فساد ها با فرهنگ سازی برای حرکت در راه نیک  به جامعه نشان می دهند در همین جامعه ای که همه به دنبال کسب مال و قدرت هستند می توان خدمتگذار مردم بود، افزود: خدمت به مردم توسط خیرین نوعی فرهنگ سازی است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به وسعت حوزه سلامت، دولت ها هر اندازه تلاش کنند برای عدالت در این حوزه باز هم نیازمندی هایی ملموس و مشهود است، اضافه کرد: خیرین نقش به سزایی برای تحقق عدالت سلامت ایفا می کنند.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه خدمات خیرین را باید به مناطق کمتر برخوردار سوق دهیم، گفت: با وسعت ۳هزار و ۶۰۰روستا در استان کمبود های جدی را در برخی مناطق روستایی داریم.

 

وی با بیان اینکه باید فرهنگ وقف در حوزه سلامت گسترش داده شود، افزود: باید در بحث جذب خیرین در حوزه سلامت فرهنگ سازی شود.

 

کد خبر 1166912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha