مراسم شب قدر و راهپیمایی روز قدس در قزوین برگزار می شود

کبیری گفت: مراسم شب قدر و راهپیمایی روز قدس با رعایت پروتکل های بهداشتی در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «ابوالحسن کبیری» در جلسه ستاد کرونا استان قزوین بیان کرد: یکی از مصوبات ستاد ملی کرونا معیار ارائه خدمات به افراد است که بر تزریق دوز اول و دوم و سوم کرونا تأکید شده است و از این پس باید به این موضوع توجه شود.

 

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با تأکید بر برخورد با واحدهای صنفی که برای نصب بارکد اقدام نمی کنند، افزود: باید به این واحدها اخطار داده شود و در صورت عدم توجه به اخطار، 2 هفته سامانه کارتخوان سیار آنها قطع شود و در مرحله پایانی اگر این موارد منتهی به نتیجه نشد، واحد مربوطه پلمب شود.

 

وی اضافه کرد: برای رصد بهتر شرایط، دانشگاه علوم پزشکی باید به صورت مستمر همه گیری کرونا را پایش و ارزیابی کند و به ستاد کرونا گزارش کند.

 

کبیری نظارت جدی آموزش و پرورش و علوم پزشکی بر مدارس را حائز اهمیت دانست و افزود: بازدیدها از مدارس باید با شدت و کثرت بیشتری انجام گیرد و دستورالعمل های بهداشتی در فضاهای آموزشی رعایت شود، همچنین باید اعتباراتی برای تهیه و توزیع اقلام بهداشتی در مدارس در نظر گرفته شود و در این بخش به آموزش و پرورش کمک شود.

 

 وی گفت: اتصال باجه های بلیط فروشی همچون تئاتر، سینما، ورزشگاه ها و غیره به سامانه مربوطه یکی از الزاماتی است که به زودی باید صورت گیرد.

 

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین در خصوص برگزاری مراسم شب‌ قدر و راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: فضای اماکن برگزاری مراسم شب های قدر باید با جمعیت شرکت کننده در این مراسم تناسب داشته باشد و تهویه این اماکن در میزان جمعیت حائز اهمیت است، همچنین در رابطه با راهپیمایی روز قدس با توجه به اینکه این راهپیمایی در فضای باز انجام می شود، مشکلی ندارد اما زدن ماسک و رعایت نکات بهداشتی مهم است.

 

وی با تقدیر و تشکر از دست اندرکاران مقابله با ویروس کرونا به ویژه کادر درمانی خاطر نشان کرد: به صورت مستمر آمارهای کرونا را در استان رصد می کنیم و خوشبختانه سه روز بدون فوتی را در استان سپری کردیم و آمارهای مبتلایان کاهش یافته است.

 

کبیری یادآور شد: ایران در بین کشورهای دنیا از جمله کشورهای پیشرو در پیشگیری از ویروس کرونا است اما نباید به این ها بسنده کنیم و باید همواره آماده مقابله با سویه های جدید این ویروس باشیم.

 

کد خبر 1166952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha