آغاز عملیات اجرایی یک میلیون واحد مسکونی/۳۶ روستا از یکم تا ۲۲ فروردین ماه به شبکه ملی اطلاعات پیوست

آغاز عملیات اجرایی یک میلیون واحد مسکونی، هر گرم طلا ۱۸ عیار ۱۳,۱۶۶,۰۰۰ ریال، هم فکری‌های خوب برای تدوین اولیه اجرای ‎سیاستهای کلی تامین اجتماعی، ۳۶ روستا از یکم تا ۲۲ فروردین ماه به شبکه ملی اطلاعات پیوست برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۲۹ فروردین شبستان به شرح زیر است:

هم فکری‌های خوب برای تدوین اولیه اجرای ‎سیاستهای کلی تامین اجتماعی در حال انجام است

حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توئیتی از هم فکری های خوب برای تدوین اولیه اجرای ‎سیاستهای کلی تامین اجتماعی خبر داد و نوشت: اولین جلسه شورای عالی پیاده سازی ‎سیاستهای کلی تامین اجتماعی برگزار شد؛ از مجلس شورای اسلامی، دولت، دستگاه قضا، نیروهای مسلح، مجمع تشخیص و روسای همه صندوق‌ها در این شورای فراقوه‌ای حضور دارند؛ همفکری خوبی برای تدوین اولیه ملاحظات اجرایی، انجام و رسما کار ‎آغاز شد.

 

رهبر معظم انقلاب یکشنبه ۲۱ فروردین ماه در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی و مصوّب تأمین اجتماعی را برای اقدام به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.

 

پژوهشگاه فناوری اطلاعات ۱۳ پروژه پژوهشی به شرکت ارتباطات زیرساخت تحویل داد

وحید یزدانیان، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تحویل این پروژه ها گفت: پژوهش‌هایی که در پژوهشگاه انجام می‌شود باید قالب کاربردی داشته و باید از جنس پژوهش‌هایی باشند که بتواند نیازهای شرکت زیرساخت را فراهم کند.

وی با اشاره به اتمام ۱۳ پروژه خاطرنشان کرد: اکنون ظرفیت‌هایی آزاد شده، که به پژوهشگاه این امکان را می‌دهد تا بتواند پروژه‌های بیشتری برای زیرساخت تعریف کند و به انجام برساند.

یزدانیان ضمن پیشنهاد اینکه نتیجه این پژوهش‌ها قابل استفاده برای همه ذینفعان خواهد بود، بیان کرد: در آینده نشست‌های تخصصی با حضور همه ذینفعان و افراد فعال در حوزه ICT خواهیم داشت تا نتایج این پروژه ها به صورت جزئی ارائه شود و مورد بررسی صاحب نظران قرار گیرد.

در ادامه این مراسم، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت زیرساخت نیز ضمن تشکر از پژوهشگاه برای انجام این پروژه ها گفت: پروژه‌های انجام شده باید در بدنه شرکت زیرساخت اجرا و به آنها عینیت بخشیده شود.

«امیر محمدزاده لاجوردی» افزود: زمانی می توانیم بگویم این پروژه ها کاربردی هستند که جاری شده و نتیجه آن در بدنه زیرساخت دیده شود.

 وی با بیان اینکه یکی از نکاتی که در دستور کار داریم آینده‌پژوهی است، تصریح کرد: همانطور که مشخص است فناوری ارتباطات و اطلاعات به سرعت در حال تغییر است و اگر از این مسائل عقب بمانیم جبران آن مشکل خواهد بود.

 

ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن تا مرداد به ۲ میلیون می‌رسد/آغاز عملیات اجرایی یک میلیون واحد

رستم قاسمی در نشستی که با مدیران کل راه و شهرسازی در خصوص روند تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از موضوعات مهم دولت سیزدهم است که در اجرای آن تعیین تکلیف زمین‌ها برای اجرای طرح حائز اهمیت است و مدیران کل راه و شهرسازی باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

وی پالایش متقاضیان ثبت‌نام شده و همچنین ساخت واحدهای مسکونی را از دیگر اقداماتی برشمرد که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن حائز اهمیت است و افزود: متقاضیان مسکن بیش از ۵ میلیون نفر در سامانه ثمن ثبت‌نام کردند که ۳ میلیون و ۳۲۰ هزار نفر از آنها واجد شرایط شناخته شدند و از طریق ستاد به کارتابل استان‌ها معرفی شدند تا پالایش نهایی شوند.

ضرب‌الاجل ۱۰ روزه برای ثبت اراضی و پروژه‌های آغاز شده طرح نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها گفت: استان‌ها در پالایش ها نهایت تلاش خود را به کار بگیرند تا کمترین سخت‌گیری را برای متقاضیان مسکن داشته باشند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با یادآوری اینکه از ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، ۸۰۰ هزار واحد روستایی و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شهری است، اعلام کرد: مدیران کل راه و شهرسازی حداکثر ۱۰ روز زمان دارند تا زمین‌های تعیین تکلیف شده و پروژه‌های آغاز شده را در سامانه وارد کنند.

قاسمی بخش دیگری از سخنان خود به تاکید رییس‌جمهوری و مکاتبه خود با استانداران اشاره کرد و ادامه داد: در تاکید رییس‌جمهوری، سایر دستگاه‌ها مکلف هستند تا اراضی مازاد خود را به اجرای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص بدهند.

وی همچنین تاکید کرد: صندوق ملی مسکن امکانی است که باید از آن بهره‌مندی لازم انجام بگیرد، زیرا تمامی سود اقساط برگشتی مسکن  مهر و سایر اعتبارات بخش مسکن به این صندوق واریز می‌شود که می‌تواند در تولید مسکن مورد استفاده قرار بگیرد و هزینه بشود.

 

هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۱۶۶,۰۰۰ ریال رسید

امروز (دوشنبه ۲۹ فروردین) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۱۶۶,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۹۷۳.۵۵ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۳۳,۷۳۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۲۹,۳۸۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۷۲,۹۵۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۲,۷۲۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۵,۸۲۰,۰۰۰ ریال رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (دوشنبه ۲۹ فروردین) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۷۸,۹۷۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۳۰۲,۷۸۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۶۴,۵۶۰ ریال رسید.

 

۳۶ روستا از یکم تا ۲۲ فروردین ماه به شبکه ملی اطلاعات پیوست

«عیسی زارع‌پور» در پست اینستاگرامی خود نوشت: از ابتدای امسال تا ۲۲ فروردین‌ ماه علی رغم تعطیلی فضای عمومی کشور، ۳۶ روستا در ۱۱ استان، از شمال غربی تا جنوب شرقی ایران به شبکه ملی اطلاعات پیوستند.

وی افزود: به این واسطه، در مجموع  ۳۹۱۹ خانوار با حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت از ارتباطات پایدار و پرسرعت برخوردار شدند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه کار همکاران ما در وزارت ارتباطات تعطیل‌بردار نیست حتی در تعطیلات نوروز خاطرنشان کرد: باید به عهدمان در اتصال تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات تا پایان امسال عمل کنیم.

زارع‌پور افزود:‌ کار سختی است و نیاز به حمایت دولت و مجلس و مشارکت مردم داریم. ان‌شالله پیش روستاییان عزیز روسفید خواهیم شد.

پیوستن ۳۶ روستا از یکم تا ۲۲ فروردین ماه به شبکه ملی اطلاعات

کد خبر 1166965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha