۱۹ زخمی در حمله صیونیستها به مسجد‌ الاقصی

منابع پزشکی فلسطینی از زخمی ‌شدن ۱۹ فلسطینی طی درگیری با نیروهای امنیتی و پلیس صهیونیستی در مسجد الاقصی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از فرانس 24، در ادامه درگیری ها در قدس اشغالی، روز گذشته نیز 19 فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیستی در محوطه مسجدالاقصی زخمی شدند و علاوه بر آن 18 فلسطینی بازداشت شدند.

 

این درگیری زمانی آغاز شد که نیروهای پلیس اسرائیل روز یکشنبه برای ورود به محوطه مسجد الاقصی تلاش کرده بودند.

 

در همین حال سازمان هلال احمر فلسطین اعلام کرد تاکنون 19 تن در جریان درگیری‌های اطراف مسجد الاقصی زخمی شدند که 5 مجروح از این تعداد به بیمارستان منتقل شده‌اند.

 

بنابر گزارش العربیه، نیروهای اسرائیلی با پرتاب نارنجک صوتی و گاز اشک آور تلاش کردند تا فلسطینی‌ها را متفرق کند و ورود گسترده شهرک نشینان یهود به اطراف صحن الاقصی برای مراسم «عید پاک» فراهم کنند.

 

همزمان پلیس اسرائیل تعدادی از فاسطینی‌ها را در داخل مسجد «القبلی» محاصره کرد تا امکان ورود یهودیان تندرو به صحن اطراف مسجد الاقصی فراهم شود.

 

طبق این گزارش 5 شهرک‌نشین اسرائیلی نیز در پی سنگ‌پرانی فلسطینی‌ها به اتوبوس اسرائیلی زخمی شدند.

 

نبیل ابوردینه، سخنگوی رسمی دولت خودگردان فلسطین اظهارات نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل که نوعی توجیه برای قانونی کردن تقسیم مسجد الاقصی بود را کاملا مردود دانست و گفت: «ما از مردم فلسطین می خواهیم که برای دفاع از الاقصی و مقابله با این تشدید خطرناک اسرائیل علیه مسجد الاقصی آماده شوند».

 

ابوردینه افزود: «ما دولت اسرائیل را مسئول این تشدید تنش می‌دانیم و از دولت آمریکا می‌خواهیم سکوت خود را بشکند و از این تجاوزگری اسرائیل که تمام منطقه را به آتش می‌کشد، جلوگیری کند».

 

او تاکید کرد که مردم فلسطین به هر قیمت و فداکاری که باشد اجازه نخواهند داد این توطئه (تقسیم) مسجد الاقصی عملی شود.

 

در همین حال وزارت خارجه اردن، اسرائیل را مسئول عواقب خطرناک تشدید تنش در مسجد الاقصی دانست.

 

وزارت خارجه اردن تاکید کرد که این تشدید تنش تمام تلاش‌های انجام شده برای حفظ آرامش همه جانبه و جلوگیری از تشدید خشونت‌هایی که صلح و امنیت را تهدید می‌کند، تضعیف خواهد کرد.

 

هیثم ابو الفول، سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای، تاکید کرد که جامعه بین‌المللی مسئولیتهای خود را باید بر عهده بگیرد و اقدامات فوری برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای متوقف کردن این اقدامات را انجام دهد.

 

این درگیری‌ها صبح روز جمعه 15 آوریل آغاز شد و تاکنون بیش از 150 فلسطینی در حمله نیروهای اسرائیلی به محوطه مسجد الاقصی مجروح شدند و حدود 400 نفر نیز بازداشت شدند.

کد خبر 1166969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha