خیرین سلامت در دوران کرونا، نقش اثرگذاری داشتند

بختیاری خیّرین را جزو برگزیدگان درگاه الهی عنوان کرد و گفت: توفیق انجام کار خیر، از الطاف و عنایات الهی است و گذشتن از امکانات و رفاه زندگی خود برای کمک به دیگران، توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در آئین تکریم خیّرین سلامت زنجان که در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، این مراسم را فرصتی برای عرض تشکر از خیّرین سلامت دانست و خطاب به آنان گفت: هر چند هدف شما جز مرضی رضای الهی نیست ولی ما نیز وظیفه‌ی خود می‌دانیم که قدردان شما باشیم و انشالله همواره قدردان خواهیم بود.

 

حسن بختیاری با بیان اینکه ولادت امام حسن مجتبی(ع) به عنوان روز اکرام و تکریم خیّرین نامگذاری شده است، اظهار کرد: این امام معصوم معروف به کریم اهل بیت بودند و نامگذاری روز ولادت ایشان به عنوان روز تکریم خیّرین، نشان از اهمیت و ارزشمندی کار خیر و جامعه‌ی عزیز خیّرین دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، تصریح کرد: خیّرین همانند سایر اقشار جامعه نیازها و مشکلاتی دارند ولی فرق آنان با سایرین در این است که نسبت به مسائل و مشکلات پیرامون خود و جامعه و نیازمندان بی تفاوت نیستند و دغدغه‌مند هستند

 

وی با اشاره به آیات ۱۰ الی ۱۲سوره صف، خاطرنشان کرد: در این آیات آمده است با اموال و جان‌هایتان در راه خدا جهاد کنید و اموال پیش از جان‌ها ذکر شده است و این نشان دهنده‌ی ارزش انفاق در راه خدا می‌باشد.

 

بختیاری با بیان اینکه طبق آیات قرآن، خیرات در هر زمینه‌ای ارزشمند است، اظهار کرد: امام علی(ع) می‌فرماید " نعمتان مجهولتان الصّحه و الامان" دو نعمت وجود دارد که تا وقتی آنها را از دست ندهیم قدرشان را نمی‌دانیم. سلامتی و امنیت. در اینجا سلامتی قبل از امنیت ذکر شده است و نشان از اهمیت موضوع سلامت دارد.

 

وی با اشاره به اینکه خیرین در دوران کرونا نقش خود را به نحو احسن اجرا کردند، افزود: کرونا به عنوان یک پاندمی جهانی، نقش مهم سلامت را در جامعه‌ی بشری به نمایش گذاشت و نشان داد سلامت بزرگترین نعمتی است که اگر مورد خدشه واقع شود، کل جامعه تحت تاثیر قرار می‌گیرد

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم مهندس مجید لطفی از خیّرین جوان سلامت استان، گفت: بازسازی بخش تخصصی بیمارستان شهید بهشتی، مشارکت در تامین دستگاه آندوسونوگرافی بیمارستان ولیعصر(عج) و مشارکت در مرمت و بازسازی موزه سلامت زنجان از اقدامات این خیّر بزرگوار بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه لازم است همه‌ی حیطه‌های مرتبط با سلامت مورد توجه خیّرین محترم قرار گیرد، افزود: خیرات در حوزه سلامت بیشتر در حیطه‌ی درمان شناخته می‌شود در حالی که بهداشت، تحقیقات وفناوری، فرهنگی و دانشجویی هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

کد خبر 1166971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha