۴۰۰ خیر در حوزه سلامت استان زنجان با علوم پزشکی همکاری می کنند

مجید صادقی با اشاره به کمک‌های حدود ۱۰میلیارد تومانی ازسوی خیرین سلامت، در روزهای ابتدایی همه‌گیری کرونا، گفت: این کمک‌ها از اساسی‌ترین اقدامات برای عبور از بحران کرونا بود و ارزش فراوانی برای نظام سلامت داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در آیین تکریم خیّرین سلامت در سالن اجلاس مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه با تقدیر از خیرین که مسیر خدمت خود را در حوزه سلامت قرار دادند، اظهار کرد: یکی از سفره‌هایی که خداوند را باید در آنها جستجو کرد قلب‌های شکسته است و بیمارانی که دستشان از همه جا بریده است.

 

مجید صادقی در ادامه با اشاره به اهم فعالیت‌های انجام شده خیّرین در حوزه سلامت تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۰خیّر در حوزه سلامت در سطح استان با دانشگاه علوم پزشکی همکاری داشته‌اند که از این تعداد ۱۶۵خیّر سلامت اقدامات بسیارمهم و شاخصی از قبیل تامین تجهیزات حوزه سلامت و تامین زیرساخت‌های سلامت را انجام داده‌اند.

 

معاون توسعه‌ مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه، کل کمک‌های نقدی خیّرین در بحران کرونا را حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هم غیرنقدی ذکر و ابراز کرد: این کمک‌های حدود ۱۰میلیارد تومانی ازسوی خیرین سلامت، موسسات خیریه بیمارستانی، شرکت‌ها، تشکل‌ها، گروه‌های داوطلب و سازمان‌ها و نهادهای دولتی بود که در روزهای ابتدایی همه‌گیری کرونا، کمک اساسی برای عبور از بحران کرونا بود و ارزش فراوانی برای نظام سلامت داشت.

 

صادقی با اشاره به اعلام آمادگی پویش‌های مردمی و گروه‌های داوطلب در بحران کرونا، یادآور شد: در این خصوص نزدیک به ۸۰۰نفر به نیّت خداپسندانه جهت انجام امور داوطلبانه مرتبط با پیشگیری و مقابله باکرونا اعلام آمادگی نمودند که بخش کثیری از این داوطلبان در بخش‌های مختلف دانشگاه همکاری داشتند.

 

مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با اشاره به وجود تعداد ۲۶ پروژه خیّرساز در سطح استان از سال ۹۵ تاکنون که از این تعداد ۶ مورد تماما خیّرساز و ۲۰ مورد با مشارکت دانشگاه درحال ساخت یا بهره‌برداری است، ادامه داد: این پروژه‌ها شامل: فاز دوم مرکز آموزشی و درمانی آیت‌اله موسوی زنجان، بخش اطفال بیمارستان آیت اله موسوی، بخش آنکولوژی بیمارستان ولیعصر(عج) ، بیمارستان ۴۲۰ تختخوابی جدید ولیعصر، مرکز تشخیصی و درمانی مرحوم رجبعلی مقدم، مراکز خدمات جامع سلامت شهری شماره یک، سه، هفت، هشت و ۱۴ شهرستان زنجان است.

 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در راستای نهادینه کردن فرهنگ خیر و تقدیر از خیّرین سلامت، جشنواره آیین محبت در سال ۹۷، همایش کشوری پیشگامان آیین محبت در سال ۹۸ و سومین همایش تخصصی و دومین همایش بین‌المللی مجازی آیین محبت در سال ۱۴۰۰ برگزار شد. ادامه داد: این همایش امسال و سال‌های بعد نیز انجام خواهد گرفت.

 

مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: دانشگاه تفاهم‌نامه‌های مختلفی برای تکمیل پروژه‌ها با مبلغی حدود ۲۸۷ میلیارد ریال دارد که تعدادی آماده و تعدادی هم درحال تکمیل شدن است.

 

به گفته‌ دکتر صادقی پلاک‌کوبی اموال اهدائی خیّرین نیز با هدف اشاعه‌ی فرهنگ خیر در جامعه، جلب مشارکت‌های مردمی، جلب اعتماد مردم، ساماندهی مشارکت خیّرین، واقفین و موسسات خیریه حوزه‌ی سلامت نیز درحال انجام است و ما وظیفه داریم که به عنوان میراث‌دار و نماینده شما عزیزان، این اموال را ثبت و ضبط کنیم.

 

وی با اشاره به تدوین کتابچه نیازمندی‌های سلامت دانشگاه، گفت: این اقدام جهت هدایت و مشارکت خیّرین در بخش سلامت و نیازسنجی جهت تجهیز زیرساخت‌های سلامت در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی، بهداشتی و درمانی صورت گرفته که بصورت سالانه بروزرسانی می‌شود.

 

کد خبر 1166973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha