دشمنان در سست کردن پیوند ناگسستنی ارتش با رهبری و مردم توفیقی ندارند

قناعت با بیان اینکه محبوبیت ارتش جمهوری اسلامی ایران مهمترین سرمایه اجتماعی است، گفت: دشمنان در سست کردن پیوند ناگسستنی ارتش با رهبری و مردم توفیقی نداشتند و ارتش و سپاه در کنار هم با وحدت و یکپارچگی از کیان این کشور به خوبی حفاظت و صیانت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» امروز (۲۹ فروردین) در مراسم رژه گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که در بلوار پاسداران و در جوار پارک شهدای گمنام بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: حمایت های حضرت امام راحل از ارتش همزمان با هشت سال دفاع مقدس ادامه داشت و در ۴۷ روز قبل از ارتحال ملکوتی خود در آخرین پیام خود با تجلیل از ارتش مدال افتخار و رضایت را بر سینه ارتش نصب نمودند.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در توقف ارتش بعث عراق طی روزهای اول آغاز جنگ ستودنی است علی رغم اینکه هنوز ارتش ما انسجام و همبستگی مناسبی را در آن زمان نداشت و خیانت های بنی صدر هم توان آنان را گرفته بود، افزود: ارتش نقش کلیدی و محوری و اساسی در جنگ تحمیلی داشت و تجهیزات، تخصص و سازمان ارتش در جنگ توانست مقابل ارتش بعثی دوام بیاورد.

 

وی ادامه داد: ارتش قبل از جنگ تحمیلی هم اولین یگانی بود که به مصاف با خیزش ضد انقلاب و حرکت های مسلحانه در کشور برخاست و امام راحل زمانی که صیاد شیرازی را به فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب کرد این شهید عزیز در آن روز مشغول آزادسازی بوکان بود و ارتش در جریان جنگ تحمیلی نیروهای همچون شهد بابایی، شهید فکوری، شهید نامجو، شهید شیرودی، شهید کشوری و شهید دوران ها را  تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرد و این افتخار همواره بر تارک همیشه پیروز و قهرمان ایران می درخشد.

 

قناعت با بیان اینکه روز ارتش روز نمایش قدرت ملت ایران است، تصریح کرد: اقتدار ارتش عامل بازدارندگی در مقابل دشمنان شده است و امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران امنت ترین آسمان و زمین و دریا را برای کشور ایجاد کرده است و افتخار دارد که با تقدیم ۵۸ هزار شهید درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کرده است.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ارتش امروز در بخش ساخت تجهیزات نظامی و دفاعی به هیچ کشوری وابسته نیست و در شرایط کنونی در کنار مردم کشورمان مأموریت های امداد و نجات را نیز انجام می دهد و با این قبیل کارها به واقع ارتش فدای ملت شده است.

 

وی به امدادرسانی ارتش به مردم در کرونا و بحران ها و حوادث طبیعی اشاره کرد و گفت: دشمنان در سست کردن پیوند ناگسستنی ارتش با رهبری و مردم توفیقی نداشتند و ارتش و سپاه دو بازوی دفاعی کشور در کنار هم با وحدت و یکپارچگی از کیان این کشور به خوبی حفاظت و صیانت می کنند.

 

قناعت با اشاره به اینکه ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس هم در کنار هم بودند، افزود: در عملیات بدر و فتح المبین در هم ادغام بودند و این عملیات ها را با هم انجام می دادند و در خصوص این رشادت ها و جانفشانی های ارتش و سپاه کمتر کار شده است و امروز دوباره شبیه دوران دفاع مقدس در کنار هم از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ارتش مفتخر است پای در رکاب ولایت و فدایی ملت است و رشادت ها و جانفشانی و شجاعت ارتش در چهل سال گذشته قابل تقدیر است رضایت فرماندهی معظم کل قوا از ارتش سرمایه بزرگی است و امروز وقتی ناوهای ارتش در آب های آزاد دنیا حضور دارند یعنی پیام صلح و آرامش و امنیت برای کل جهان است.

 

وی گفت: قدرت بازدارندگی ارتش و سپاه مانع رویارویی دشمنان شده است و این دو نیرو در کنار هم هویت پیدا می کنند.

 

قناعت با بیان اینکه به برکت هم افزایی و ارتباط تخصصی تنگاتنگ نیروهای مسلح موجب شده است که هم تاکتیک و هم تکنیک در نیروهای ارتش و سپاه رشد فزاینده ای پیدا کند، عنوان کرد: براساس رده بندی ارتش های دنیا در بهار ۱۴۰۱ که اعلام شده ارتش جمهوری اسلامی ایران در جایگاه هفتم دنیا قرار دارد و خیلی از کشورهای برخوردار در رتبه های بعدی هستند.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ارتش مقتدر افتخار دارد که به هیچ کشوری وابسته نیست و هیچ وابسته نظامی و مستشاری مانند زمان طاغوت در ارتش ایران فعالیت ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه ارتش نگاه به آینده دارد و تهدیدات را به خوبی می شناسد و رصد می کند و خوشبختانه برای انجام مأموریت های خود صددرصد آماده است، گفت: ارتش به لطف خداوند و با رهنمودهای مقام معظم رهبری در اوج قدرت قرار دارد و نیروی در تراز انقلاب اسلامی است.

 

قناعت اظهار داشت: ارتش غیور کشورمان به پشتوانه حمایت های مردمی، شجاعانه از وجب به وجب خاک این مملکت دفاع و صیانت کرده و خواهد کرد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ارتش همیشه در خط مقدم کمک و مساعدت به مردم عزیز کشورمان در تمام صحنه ها است و در این برهه زمانی ایمان را سرلوحه کار خویش قرار داده و در زمره قوی ترین ارتش های ایمانی دنیاست، افزود: مهمترین وجه تمایز ارتش الهی ایران اسلامی با ارتش های دنیا این است که ارتش در نهایت جزیی از دریای بی نهایت این مردم است.

 

وی بیان کرد: حضور ارتش استکبارستیز، متدین، آرمان خواه و انقلابی و همیشه در صحنه، برگ برنده ای در این روزگار پرالتهاب به شمار می رود و محبوبیت ارتش در بین مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی است و روز ارتش بهانه ای برای قدردانی از روحیه فداکاری همه نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1167005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha