کاردار سوئد در بغداد برای پاسخگویی هتک حرمت قرآن کریم

به دنبال هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، وزارت امور خارجه عراق، کاردار سوئد را احضار و مراتب اعتراض شدید عراق را نسبت به این اقدام فرد موهن ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الیوم السابع، وزارت امور خارجه عراق روز یکشنبه (28 اردیبهشت ماه) هاکان روث، کاردار سوئد را در خصوص آتش کشیدن نسخه ای از قران کریم در این کشور احضار کرد.

 

وزارت امور خارجه عراق اعتراض خود را به این اقدام افراط گرایان اعلام کرد و گفت: افراد افراطی با آتش کشیدن قرآن کریم، احساسات مسلمانان را جریحه دار کرده و به مقدسات مسلمانان توهین کردند.

 

وزارت امور خارجه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: این اقدامات اهانت آمیز با مبادی انسانی منافات دارد و این اقدامات به روبط میان مسلمانان و سوئدی ها خدشه وارد می کند.

 

شبکه تلویزیونی تی آر تی ورلد تصاویری را منتشر کرد که در آن فردی در سوئد با هتک حرمت قرآن کریم در حال به آتش کشیدن این کتاب مقدس است. این فرد راسموس پالودن رهبر حزب راست گرای افراطی در دانمارک بود که اقدام به سوزاندن قرآن در یکی از محله‌ها در سوئد کرد. او پیش از این هم در اقدامی توهین آمیز اقدام به پرتاب قرآن کریم کرده بود.

 

در همین راستا، صدها نفر از معترضان روز یک شنبه در اعتراض به اقدامات اسلام ستیزانه در سوئد و اقدام «راسموس پالودان» رئیس جنبش دست راستی و اسلام ستیز موسوم به «خط سخت» در هتک حرمت به قرآن کریم در شهر «نورکوپینگ»، در 100 مایلی جنوب استکهلم، تجمع کردند که با خشونت پلیس مواجه شدند.

کد خبر 1167031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha