۸۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در بجنورد مقاوم است

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بجنورد گفت: براساس طرح آمار نفوس و مسکن سال ۹۵، ۸۰ درصد از منازل روستاییان این شهرستان با استفاده از تسهیلات بهسازی، مقاوم سازی شده است.

«سعید رئوفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی با نرخ ارزان برای مقاوم سازی منازل روستاییان در اختیار قرار می گیرد.

 

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بجنورد با بیان اینکه شهرستان بجنورد به لحاظ مقاوم سازی مسکن روستایی، از شهرستان های پیشرو در کشور است، افزود: بسیاری از واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان در حادثه های مختلف بازسازی و مقاوم شد به طوری که در سال های اخیر تسهیلات بازسازی در سه حادثه شامل زلزله سال ۷۵، زلزله سال ۹۶ و سیل سال  ۹۸ شمار زیادی از منازل مقاوم سازی شد.

 

وی درباره برنامه امسال برای مقام سازی مسکن روستایی در شهرستان گفت: سهم استان برای استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی، پرداخت سالانه پنج هزار فقره تسهیلات است که ۲۱ درصد از این رقم به این شهرستان اختصاص دارد.

 

رئوفی افزود: سقف تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی امسال ۲۰۰ میلیون تومان است و در این زمینه پرونده ها آماده برای معرفی به بانک است که به محض مشخص شدن شعب بانکی، این اقدام انجام می شود.

 

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بجنورد گفت: بر این اساس امسال هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در این شهرستان ساخته می شود.

 

کد خبر 1167090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha