رژه خودرویی به مناسبت روز ارتش در کرمانشاه برگزار شد

به مناسبت فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور مسئولان ارشد استان با توجه به وضعیت کرونا مراسم رژه امسال همزمان با سراسر کشور به صورت خودرویی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، این مراسم صبح امروز ۲۹ فروردین با حضور آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار، فرماندار، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی ارشد استان، سایر مسئولان استانی و خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در بزرگراه امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار شد.

 

براساس این گزارش، در این رژه بخشی از تجهیزات و دستاوردهای نیروی زمینی ارتش به نمایش گذاشته شده و همچنین فرود چتربازارن ارتش با تشویق مردم حاضر حال هوای خاصی را به مراسم داده است.

 

 

*ارتش بدون توجه به مرزبندی‌های سیاسی و حزبی همواره  دفاع از آب و خاک میهن را هدف والای خود می داند

 

 

سلیمان طاهری ارشد نظامی ارتش در غرب کشور گفت: علاوه بر استقرار سه اکیپ در مرزهای استان، با تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی هم به صورت شبانه‌روزی از مرزها حراست می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: ۲۹ فروردین‌ماه، با درایت و هوشیاری حضرت امام (ره) جهت خنثی کردن نقشه شوم معاندین و دشمنان نظام و انقلاب که زمزمه انحلال ارتش را در اوایل پیروزی انقلاب سر داده بودند به عنوان روز اقتدار، سربلندی و‌ حماسه آفرینی‌های ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

 

طاهری با اشاره به اینکه ارتش بدون توجه به مرزبندی‌های سیاسی و حزبی همواره  دفاع از آب و خاک میهن را هدف والای خود می داند؛ تصریح کرد:  ارتش امروز به پشتوانه تجربیات مهم و ارزشمند دوران دفاع مقدس و بهره مندی از فرماندهان لایق آمادگی مقابله با هر نوع تهدیدی را دارد.

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب نزاجا اظهار کرد:  این روز یادآور رشادت‌ها و دلاور مردی‌های رزمندگان سلحشوری است که در سایه حمایت های امام با بذل جان و تقدیم هزاران هزار شهید نقش مهم و اساسی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و با دفاع از حریم ولایت و صیانت از استقلال و تمامیت ارضی کشور در طول دوران پر افتخار دفاع مقدس در بلندای عزت و سرافرازی ایستادند.

 

وی تاکید کرد: امروز به پشتوانه تجربیات مهم و ارزشمند دوران دفاع مقدس و بهره‌مند شدن از فرماندهان لایق، شجاع و توانمند و همچنین بهره‌گیری از علم و فناوری روز نیروی ارتش به حُسن حَصین انقلاب تبدیل شده‌ است و در سایه توکل و استعانت از خداوند متعال تحت رهبری مقام معظم رهبری آمادگی مقابله با هر نوع تهدید در هر گوشه از ایران عزیز را دارند و جواب نیروهای ما به دشمنان جوابی سخت و سنگینی خواهد بود.

 

طاهری افزود: امروز مفتخریم که بیش از ۵ هزار کیلومتر مربع از مرزهای غربی، شمال غرب، شمال شرق، شرق و جنوب غرب را با چشمان بیدار حراست می کنیم و حتی دشمنان و نیروهای تکفیری و داعشی که در منطقه غرب هستند جرات ندارند در ۲۰ کیلومتری آن طرف مرزهای ما حضور پیدا کنند و این عظمت و اقتدار را از شهدای عزیز، رزمندگان دوران دفاع مقدس، آزادگان و هدایت های پیامبرگونه امامین انقلاب به ارث داریم.

 

 

*یکی از بزرگترین خدمات امام راحل (ره) استقلال ارتش بوده است

 

در ادامه مراسم آیت‌الله مصطفی علما گفت: امام استقلال ارتش را تأیید کرد و مقام معظم رهبری نیز ارتش را شجره طیبه عنوان کردند؛ امروز استقلال نیروهای مسلح ایران در هیج جای دنیا نیست و یکی از بزرگترین خدمات امام راحل (ره) استقلال ارتش بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: اقتدار ایران اسلامی تا جایی است که آمریکا که ادعای ابرقدرت بودن را در دنیا دارد، اقرار کرده که تحریم‌ها هیچ ثمره ای نداشته و نتوانسته ملت ایران را به زانو در بیاورد.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار ارتش در دستیابی به اقتدار کنونی کشور، گفت: استقلالی که ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و دیگر نیروهای مسلح برای کشور به ارمغان آورده‌اند را هیچ جای دنیا ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: امنیتی که امروز در ایران زبان زده است برای ما مایه فخر و مباهات است و باید نسبت به حفظ آن توجه ویژه داشته باشیم و یکی از بزرگترین خدمات امام راحل به مردم ایران همین استقلال و استکبارستیزی بود که امروز دنیا آن را لمس کرده است.

 

آیت الله علماء گفت: امروز ایستادگی و مقاومتی که در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق مشاهده می‌شود با الگوگیری از نیروهای مقتدر ایران است و این در حالیست مروز آمریکا آنسوی میز هستند و ما این سوی میز قرار داریم و هرگز نمی‌تواند چیزی را به ما تحمیل کند و امنیت را باید قدر بدانیم، امروز نیروهای مسلح مکتبی دارند که شهدای فراوانی تقدیم کرده‌اند؛ ایران «ام القرای» جهان اسلام است.

* ارتش یادآور از خودگذشتگی‌های دوران دفاع مقدس است

 

بهمن امیری مقدم گفت: امروز با وجود آمادگی نیروهای مسلح کشورمان، دشمنان جسارت تجاوز به کشورمان را ندارند و هرگز نیز به این آرزو محال نخواهند رسید.

 

استاندار کرمانشاه افزود: افتخار می‌کنیم به ارتش که در دوران دفاع مقدس سرافرازانه در کنار سپاه، بسیج و نیروهای نظامی حماسه‌ها خلق کردند و برای دفاع از کیان نظام اسلامی جنگیدند و امروز هم برای دفاع از کشور در آمادگی کامل به سر می‌برند.

 

وی خاطر نشان کرد:  امروز بر خود می بالیم که ارتش ما در زمان هشت سال دفاع مقدس سرافرازانه جنگیدند و افتخارات زیادی را از خود به جای گذاشتند.

 

امیری مقدم اظهار کرد: این شجره طیبه و بنیان مرصوص با حفظ آمادگی‌های دفاعی و رزمی، تجهیز و توسعه سلاح‌ها و ابزارهای نوین دفاعی و با صبر و سخت کوشی ستودنی، تمامی ظرفیت و توانایی‌های خود را در مسیر راهبردی دفاع بازدارنده در مقابل توطئه‌های دشمنان و حفظ صلح و امنیت در منطقه و تا دورترین پهنه اقیانوس‌ها بکار بسته و گسترش داده است. 

گفتنی است، در این رژه بخشی از تجهیزات و دستاوردهای نیروی زمینی ارتش به نمایش گذاشته برنامه فرود چتربازارن ارتش نیز اجرا شد.

انتهای پیام

 

کد خبر 1167131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha