کردستان ظرفیت لازم برای توسعه گردشگری را دارد

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران، گفت: استان کردستان با وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، ظرفیت لازم برای توسعه صنعت گردشگری در کشور را دارد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، علی‌اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در بازدید از مجتمع گردشگری شاسوار، عمارت مسعود و اقامتگاه سنتی سیمین در سنندج که با همراهی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام شد، اظهار کرد: کردستان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منحصر به‌فرد گردشگری و تاریخی بسیاری است، که باید از این قابلیت‌ها برای رونق صنعت گردشگری منطقه بهره برد.

 

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران، افزود: تقویت زیرساخت‌ها و  دست‌یابی به اهداف توسعه پایدار گردشگری، نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه در بخش گردشگری روستایی و شهری و همچنین توانمندسازی فعالان این حوزه برای جذب گردشگر در سطح ملی و بین‌المللی است.

 

وی عنوان کرد: در راستای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی و ایجاد زمینه مناسب برای رونق گردشگری پایدار با توجه به پتانسیل های موجود، اتاق بازرگانی می‌تواند در این هدف تاثیر گذار باشد و همکاری های لازم را نیز انجام خواهد داد.

 

 

توسعه اقامتگاه‌های سنتی، زیربنای رونق گردشگری شهری در کردستان

 

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یکی از زیرساخت‌های رونق گردشگری شهری را توسعه اقامتگاه‌های سنتی عنوان کرد.

 

یعقوب گویلیان، گفت: اقامتگاه‌های سنتی یکی از بهترین محرک‌های رونق اقتصادی این استان و ظرفیت‌ بزرگ توسعه گردشگری منطقه به‌شمار می‌رود.

 

وی اظهار کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای استان جهش قابل توجهی داشته است و هم‌اکنون به موازات افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، بحث اقامتگاه‌های سنتی را در دستور‌کار قرار داده و پیگیری می‌کنیم.

 

گویلیان با بیان این‌كه حضور کم‌نظیر گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز امسال در استان بارقه‌های امید را در دل فعالان این حوزه زنده كرده است، یادآور شد: این اداره‌کل در تلاش است با تدوین برنامه‌ای مدون گام‌های موثری را در راستای تقویت ظرفیت‌های حوزه گردشگری استان بردارد.

 

انتهای پیام

کد خبر 1167182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha