در هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشد

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در تاریخ ایران هر زمانی جنگ شده است ایران بخشی از خاک خود را ازدست‌داده است، گفت: این افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که در هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان امروز با تبریک روز ارتش به‌تمامی کادر ارتش و نیروی های مسلح، ابراز کرد: ارتش، سپاه، بسیج، کمیته‌های انقلاب، نیروی انتظامی برای حفظ استقلال و امنیت سینه خود را سپر کرده‌اند.

 

آیت الله علی خاتمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌خصوص 700 شهید تیپ 216 زرهی زنجان، تصریح کرد: شهدای ارتش جان خود را برای این ملت فدا کردند.

 

وی با یادآوری سخنرانی سرلشگر غلامرضا مخبری در محضر امام خمینی(ره)، عنوان کرد: این سخنرانی شهید مخبری روحیه سلحشوری ارتش جمهوری اسلامی را در تاریخ به یادگار گذاشت.

 

امام جمعه زنجان با یادآوری طرح انحلال ارتش در اویل انقلاب، ادامه داد: در زمانی که دشمان انحلال ارتش را مطرح می‌کردند امام خمینی(ره) با بصیرت و آینده‌نگری که داشتند در 28 فروردین بیانیه‌ای صادر کردند و موجب ماندگاری ارتش و تحکیم ارتش شدند.

 

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به کلمات توصیف شده ارتش از زبان معمار کبیر انقلاب، افزود: امام خمینی(ره) ارتش را با کلماتی مانند فرزندان ملت و.. ارتش را توصیف کرده است.

 

وی با بیان اینکه شهید مخبری اعلام وفاداری زبانی و علمی خود را به امام خمینی(ره) اعلام کردند و حماسه‌ای به حماسه‌های ارتش افزودند، ابراز کرد: شهید صیاد شیرازی در همبستگی نیروهای تأسیس شده بعد از انقلاب نقش بسیار مهمی داشتند.

 

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اگر سیدالشهدای مدافعان حرم در برابر داعش سینه سپر نمی‌کرد، ما امروز در خیابان‌های شهر با داعش در حال جنگ بودیم، خاطرنشان کرد: داعش برای جنگ با ایران طراحی شده بود که از عراق و سوریه شروع می‌شد.

 

وی با بیان اینکه در تاریخ ایران هر زمانی جنگ شده است ایران بخشی از خاک خود را ازدست‌داده است، تاکید کرد: این افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که در هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداده است.

کد خبر 1167194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha