چشم انداز حوزه دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی جهرم ترسیم می شود

رحمانیان گفت: در زمينه دانش بنيان دانشگاه علوم پزشکی جهرم دارای استعداد و پتانسيل بالايی است كه می تواند چشم انداز خوبی در اين زمينه برای دانشگاه ترسيم كند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (دوشنبه ۲۹ فروردین) در اولين جلسه شورای فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در سال جديد يكی از اهداف وزارت بهداشت ايجاد زمينه توليد و رشد فناوری در حيطه فعاليت های دانش بنيان است.

 

رئيس دانشگاه علوم پزشكی جهرم با اشاره به شعار سال جديد از سوی رهبری معظم انقلاب به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، افزود: تاكيد رهبر انقلاب (مدظله العالی) بر اين است كه تمام تلاش بر توليد و ايجاد بستر براي اشتغال آفرينی باشد كه فعاليت های دانش بنيان نقش موثری برای محقق شدن اين خواستگاه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در زمينه دانش بنيان دانشگاه علوم پزشکی جهرم دارای استعداد و پتانسيل بالايی است كه می تواند چشم انداز خوبی در اين زمينه برای دانشگاه ترسيم كند، بیان کرد: اميدواريم با فعاليت هايی كه در اين زمينه انجام می شود بتوانيم نتيجه دلخواه را بدست آوريم.

 

رحمانیان گفت: توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری سازی آن از اهدافی است كه در اين برنامه دنبال می شود.

 

وی ادامه داد: همچنين ارائه خدمات آموزشی، ایده های خلاقانه، همكاری اعضای هیات علمی مرتبط با فناوری های نوین، كارآفرينی و افزايش توليد در زمينه فناوری و دانش بنيان از مواردی است كه وزارت بهداشت بر آن تاكيد دارد و شوراي فناوری سلامت هر دانشگاه مرجع تصميمی گيری برای پيشبرد اهداف اين برنامه است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم عنوان کرد: قرار است هر هفته جلسات شورای فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شود و عملكردهای هفتگي واحد فناوری سلامت ارائه و مورد بررسی قرار گيرد.

 

 

کد خبر 1167206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha