بزرگداشت هفته سعدی با محوریت فرهنگ قرآنی در آموزه‌ های سعدی

قانعی گفت: هفته بزرگداشت سعدی با دهه پایانی ماه مبارک رمضان و شب ‌های قدر همزمان شده است و رویدادهای امسال بزرگداشت سعدی با محوریت فرهنگ قرآنی در آموزه‌ های سعدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمیدرضا قانعی»، امروز (دوشنبه 29 فروردین) در نشست ستاد بزرگداشت سعدی شیرازی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد گفت: در شعر سعدی شاهد بن مایه های سخن در ادب و فرهنگ ایرانی اسلامی هستیم و سعدی سعدی زبان فارسی را به اوج اعتبار رساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: هفته بزرگداشت سعدی با دهه پایانی ماه مبارک رمضان و شب ‌های قدر همزمان شده است و رویدادهای امسال بزرگداشت سعدی با محوریت فرهنگ قرآنی در آموزه‌ های سعدی است.

وی با اعلام برنامه های این هفته بیان کرد: برگزاری محفل سعدی و قرآن در شب اول اردیبهشت و هم آوایی عالمان و ادیبان تا شب عید فطر از این برنامه هاست و برنامه های اصلی یادروز سعدی در شب عید فطر خواهد بود.

قانعی ادامه داد: اجرای موسیقی و نمایش خیابانی، برگزاری جشنواره تایپوگرافی اشعار سعدی برای تبلیغات شهری شیراز، برگزاری پویش های سعدی خوانی با انجمن های ادبی و باشگاه های کتابخوانی کودکان و نوجوانان فارس و برپایی نمایشگاه آثار هنری در استان از برنامه های گرامیداشت سعدی در استان است.

«کوروش کمالی سروستانی»، نیز در این جلسه گفت: همزمان با اول اردیبهشت در آرامگاه سعدی بر خوان «سعدی و قرآن» و «تاثیر قرآن بر آثار سعدی» برگزار خواهد شد و برنامه های بزرگداشت سعدی شیرازی تا 11 اردیبهشت ادامه خواهند داشت.

مدیر مرکز سعدی شناسی اعلام کرد: نمایشگاه «محفل انس»  در تاریخ 8 اردیبهشت افتتاح خواهد شد و گلباران آرامگاه سعدی، گلستان خوانی، غزل‌ خوانی و انتشار بیست و هشتمین دفتر سعدی شناسی از سایر برنامه های یاد روز سعدی است.

کد خبر 1167241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha