تمام اقشار جامعه در ترویج کتابخوانی اهتمام ویژه داشته باشند

سلگی با اعلام اینکه با بیان اینکه باید تمامی اقشار جامعه به موضوع ترویج کتابخوانی اهتمام ویژه ای داشته باشند، گفت: کتابخوانی باید به الزامات یک خانواده تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «روح الله سلگی» امروز( ۲۹ فروردین) در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران، برخی از فرمانداران، مسئولان استانی و برگزیدگان جشنواره برگزار شد، با قدردانی از تلاش های مدیرکل و همکاران اداره کل کتابخانه های عمومی استان اظهار کرد: از خانم ولیپور یادگار معزز شهید به عنوان چهره ای علمی و پژوهشی که عَلم دانش را متعهدانه در استان بلند کرده اند، تشکر می کنم.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به اینکه وجه تمدنی امام رضا(ع) و آثار این امام عزیز برای مردم تبیین شود، تصریح کرد: امام رضا (ع) در سوق دادن تشیع در ایران نقش مهمی را ایفاء کردند.

 

وی با اشاره به اینکه مطالعه در بخش "هنر زندگی" کم است و باید تقویت و افزایش یابد، تصریح کرد: کتابخوانی باید به الزامات یک خانواده تبدیل شود و نه صرفاً جزو فراغت و تفریح خانواده‌ها باشد.

 

سُلگی، مجموعه کتابخانه‌های عمومی را از جمله نهادهای تأثیرگذار فرهنگی عنوان کرد که به نوعی با آموزش و یادگیری در ارتباط بوده و در ارتقاء سطح فرهنگ جامعه بسیار تأثیرگذار است.

 

وی با اعلام اینکه با بیان اینکه باید تمامی اقشار جامعه به موضوع ترویج کتابخوانی اهتمام ویژه ای داشته باشند، افزود: امیدوارم به شکلی منسجم برنامه ریزی شود تا از حداکثر ظرفیت فرهنگی موجود با همکاری و حمایت سازمانهای دیگر  در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان استفاده شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: خلع کتابخوانی در حوزه معرفت اندیشی و هنر زیستن را با تمسک به امام رضا(ع) و روزهای ماه مبارک رمضان برطرف کنیم.

 

در پایان این مراسم از برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان مازندران با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شدند.

کد خبر 1167295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha