برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی ویژه ماه مبارک رمضان در شهرستان بانه

رحیمی‌خواه، از برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی ویژه ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سعدالله رحیمی‌خواه رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه شامگاه دوشنبه (30 فروردین ماه) در جلسه هماهنگی برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در این شهرستان گفت: به منظور گرامیداشت ماه مبارک رمضان و حمایت از تولید و اشتغال وهمچنین رشد و توسعه صنایع‌دستی شهرستان، نمایشگاه صنایع دستی ویژه شب‌های پایانی ماه پرخیر و برکت رمضان در بانه برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه، اظهار کرد: در این نمایشگاه، آثار و محصولات تولیدی تعدادی از هنرمندان فعال شهرستان در قالب 20 غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.

 

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی بیشتر و بهتر علاقه‌مندان و شهروندان با بسیاری از هنرهای بومی منطقه عنوان کرد و افزود: برپایی این نمایشگاه فرصت مناسبتی برای معرفی و عرضه تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان فعال شهرستان و توسعه این صنعت در منطقه است.

 

رحیمی‌خواه بیان کرد: در این نمایشگاه تولیدات هنرمندان فعال شهرستان در رشته‌های شال‌بافی، کلاش‌بافی، معرق چوب، نازک‌کاری، البسه‌محلی، چرم، سراجی سنتی، سفالگری و ... عرضه می‌شود.

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه یادآور شد: این نمایشگاه با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و شهرداری بانه از تاریخ 31 فروردین‌ماه به‌مدت یک هفته در این شهرستان برپا می‌شود.

 

پایان پیام/713

کد خبر 1167317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha