خرید و فروش سهمیه سوخت کارت های هوشمند تخلف بوده و پیگرد قانونی دارد

معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان گفت: خرید و فروش سهمیه سوخت کارت های هوشمند تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد می گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، مهدی سلیمی با اعلام این خبر افزود: هرگونه خرید و فروش سهمیه سوخت، در اختیار قرار دادن کارت سوخت به سایر افراد و سوختگیری در ظرف، تخلف بوده و در صورت مشاهده برابر مقررات، کارت سوخت خودرو مسدود گردیده و مالک خودرو به مراجع قضایی معرفی می گردد.


معاون فنی و عملیاتی منطقه زاهدان با اشاره به اینکه طرح کنترل و نظارت بر کارت های هوشمند سوخت هم اکنون در جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی شهر زاهدان در حال اجرا می باشد، از دارندگان کارت های سوخت خواست تا به هیچ وجه کارت سوخت خودروی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

 

وی ابراز نمود: در پی شلوغی روزهای اخیر جایگاه های سوخت و نارضایتی عمومی از طولانی بودن صف های دریافت فرآورده های نفتی، تیم های نظارتی به منظور کنترل کارت های هوشمند در منطقه تشکیل شد تا در صورت مشاهده تخلف با افراد متخلف برخورد گردد.

 

وی گفت: طبق دستورالعمل های موجود و نکاتی که در پشت کارت های هوشمند سوخت درج شده است، هر کارت سوخت هوشمند اختصاص به یک خودروی مشخص دارد و واگذاری کارت به سایر افراد و سوختگیری در خودروهای دیگر خلاف مقررات بوده و تخلف محسوب می گردد.

 

سلیمی افزود: سهمیه موجود در کارتهای سوخت صرفا جهت مصرف خودرو در نظر گرفته شده است و واگذاری سهمیه سوخت به افراد دیگر و یا فروش آن به سایر افراد، از مصادیق مجرمانه کارت سوخت و تخلفات فرآورده های نفتی محسوب گردیده و پیگرد قانونی دارد.

کد خبر 1167332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha