باید از ظرفیت های مساجد در راستای فعالیت های اجتماعی، سیاسی استفاده کرد

حجت الاسلام ساداتی، گفت: با توجه به اینکه مسجد فقط مکان عبادت نیست لذا باید از ظرفیت‌های مساجد در راستای فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به خوبی استفاده کرد.

حجت الاسلام سيد محمد علي ساداتي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: مساجد بايد مرکز فرهنگي و فعاليت هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي جامعه باشند. اين همان معناي محور بودن است که از صدر اسلام مورد توجه بوده است.

 

امام جمعه دالاهو افزود: از صدر اسلام تاکنون، مساجد پايگاه هايي اثرگذار و استراتژيک بوده‌اند. بايد از اين پايگاه هاي موثر به بهترين شکل ممکن استفاده شود ،بنابراین مسجد فقط محل اقامه نماز و برگزاري مجالس ختم نيست.

 

وی با تأکيد بر رونق بخشيدن به مساجد، خاطر نشان کرد: اين فعاليت هاي بي توقع، بي ادعا و دلسوزانه فعالين فرهنگي مساجد در بخش هاي مختلف هيئت مذهبي، پايگاه بسيج، کانون فرهنگي هنري، هيئت امنا و خادم نيز نمونه اي از خدمت رساني به مردم و جامعه اسلامي است.

 

حجت الاسلام ساداتی تصریح کرد: با توجه به اینکه در هر محله‌ای نمی‌توان یک فرهنگسرا ایجاد کرد، اما می‌توان از ظرفیت‌های موجود محلات مانند حسینیه‌ها و مساجد برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

 

امام جمعه دالاهو اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در مساجد، مدارس و مکان‌های عمومی داریم، مثلا می‌توانیم از این ظرفیت برای توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی استفاده کنیم و این کمک می‌کند که ما بتوانیم مسایل فرهنگی و مذهبی را به صورت توامان دنبال کنیم.

 

وی تاکید کرد: مساجد تنها عبادتگاه و مکانی برای اقامه نماز جماعت یا برگزاری مراسم روضه و سخنرانی نیست بلکه علاوه بر این ها می تواند کارکردهای بسیار اثرگذار فرهنگی و اجتماعی داشته باشد، کما این که بسیاری از مساجد دارای کانون های فرهنگی و هنری، پایگاه بسیج و نیز کتابخانه یا سالن مطالعه هستند.

 

 

 

کد خبر 1167370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha