وظیفه امامان محله و روحانیون ایجاد پایگاه‌های اجتماعی روشنگری و بصیرت افزایی است

حجت الاسلام احمدی، گفت:حضور روحانیون در فضای مجازی باید پُر رنگ‌تر از گذشته شود، زیرا دشمنان هر روز شبه‌های جدیدی در ذهن مردم ایجاد می‌کنند و وظیفه امامان محله و روحانیون ایجاد پایگاه‌های اجتماعی روشنگری و بصیرت افزایی است.

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: مساجد خانه خداوند مدرسه انسان سازی و یکی از بهترین پایگاه‌های مردمی هستند که در ماه مبارک رمضان خیلی بیشتر میزبان بندگان و دوستداران ذات اقدس الهی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه افزود: نظافت و پاکیزگی مساجد به عنوان مهم‌ترین کانون معنوی همواره یکی از آیین‌های ستودنی فرهنگی دینی و اخلاقی مسلمانان است.

 

وی خاطر نشان کرد: امامان محله و روحانیون پایگاه‌های اجتماعی باید محور همدلی و هماهنگی انجام کار‌های انقلابی و دینی باشند و مشکلات مردم و محله را درد خود بدانند و برای انجام تبلیغ اسلام و انقلاب باید دارای روحیه خستگی ناپذیر باشند و در راه تبلیغ می‌توانند از تجربیات سایر روحانیون استفاده و با آنان مشورت کنند.

 
 
حجت الاسلام احمدی تاکید کرد: باید در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد بیشتر تلاش کنیم، زیرا دشمنان نظام اسلامی برای مقابله با انقلاب به جنگ نرم روی آورده و فتنه‌های گوناگونی را برنامه‌ریزی کرده‌اند و سیاست مسجد باید سیاست اسلام و انقلاب باشد، اما از سیاسی کاری و جناح گرایی باید پرهیز شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: باید از ظرفیت مساجد برای انجام کار‌های فرهنگی استفاده کنیم، زیرا مساجد از دیرباز علاوه بر اینکه محلی برای عبادات و پرداختن به معنویات، برگزاری و انجام مراسم‌های گوناگون اجتماعی و مذهبی و نشر معارف اسلامی و تربیت مؤمنان بوده است، به نوعی کانون اتحاد و انسجام مسلمانان به حساب می‌آید.

 

 

کد خبر 1167378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha