جذب بهورز جدید برای ۷ روستای شیروان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان، از جذب و شروع به کار هفت بهورز جدید برای هفت روستای شهرستان خبر داد.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان بیان کرد: هفت بهورز جدید بعد از اتمام مقطع تحصیلی کاردانی و پس از گذراندن مراحل جذب شروع به کار کردند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این قشر زحمت کش به بدنه سلامت شاهد ارائه خدمات مطلوب بهداشتی به همشهریان در نقاط دور افتاده خواهیم بود که نقش این قشر خدوم همواره یکی از عوامل مهم در پیشبرد اهداف نظام سلامت است.

 

هاشمی عنوان کرد: این بهورزان در روستاهای اوغاز، فجرآباد، حسین آباد، باغان، الله آباد، نظرعلی و سنجد از توابع بخش مرکزی و قوشخانه مشغول به فعالیت می شوند.

 

وی تصریح کرد: ۶۲ هزار نفر از جمعیت روستایی این شهرستان در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه زیر پوشش خدمات بهورزان هستند.

 

وی اضافه کرد: هم اینک ۱۱۰ بهورز در  ۸۳ خانه بهداشت روستایی این شهرستان فعالیت دارند که از مجموع کل بهورزان این شهرستان ۲۶ نفر مرد و ۸۴ نفر زن هستند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد جمعیت مردم و ساکنان روستایی این شهرستان از خدمات بهورزان رضایت کامل دارند، بیان کرد: در شرایط جدید بهورزان شاغل فاقد مدرک کاردانی که در سال های قبل تربیت شده اند می توانند وارد پذیرش دوره کاردانی شوند که این امر رشد دانش علمی و تحصیلی بهورزان را به دنبال دارد.

 

هاشمی افزود: بهورز در چارچوب فعالیت های خانه بهداشت عهده دار مسئولیت سرشماری سالانه و ثبت اطلاعات روستا، آموزش بهداشت عمومی، مراقبت از زنان باردار، مراقبت از کودکان تا هشت ساله، بهداشت دهان و دندان، واکسیناسیون، نظارت بر موازین بهداشت حرفه ای، محیط عمومی روستا، بهسازی محیط، بهداشت محیط اماکن عمومی، بیماریابی و پانسمان های ساده است.    

 

کد خبر 1167402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha