بازنگری از برداشت ها و واژه ها لازمه موفقیت در حوزه تربیت دانش آموزی است

رحیمی نژاد با اشاره به اهمیت توجه به ارزش ها در امر آموزش و پرورش گفت: بازنگری از برداشت ها و واژه ها لازمه موفقیت در حوزه تربیت دانش آموزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، رحیمی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: آینده هر جامعه ای در گرو نوع تلاشی است که این قشر و گروه ( خبرنگاران) از هم قطاران در حوزه فرهنگ انجام می دهند و میزان دیده شدن در این مسیر تعیین می شود.

 

وی افزود: امروز در در جامعه چندصدایی مواجه هستیم که محور نسبی گرایی و رد همه اصول را دنبال می کند و تغییرات پی در پی را می پذیرد که احساس می شود این نگاه با ارزش ها و اصول اسلامی متفاوت است اما ما در حوزه تربیت اگر می خواهیم موفق باشیم باید نگاه را اصلاح کنیم، نه این که به ارزش ها پشت کنیم بلکه بازنگری از برداشت و واژه ها داشته باشیم.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش یزد ادامه داد: اگر می خواهیم ماندگار باشیم باید مفهوم تربیت را از ایجاد عادت  و وادار کردن بچه ها به انجام کار جدا کنیم و و معتقد باشیم که این ها شبه رفتار است و عمر ان به اندازه محیطی است که دانش آموز ما در آن قرار دارد و به محض تغییر محیط اثر آنها از دست می رود.

 

رحیمی نژاد گفت: ما باید در این شرایط نگاه خود را از تربیت تقویت کنیم و به توانمندی همراه با تبیین و تفکر منطقی  وبصیرت تغییر دهیم و از طرف دیگر نیز با ارائه معیار و تعریف شاخص به دانش آموز، خودانگیختگی را در آنها تقویت کنیم.

 

وی بیان کرد: هم در کلان جامعه و خرد نظام آموزش و پرورش به شدت در راستای نقادی تقویت کنیم زیرا رمز بقا و روح تربیت است که باید از طریق معلم این روش را شروع کنیم و اگر می خواهیم ببینیم چقدر در معنای عام آن موفق شده ایم باید ببینیم معلمان ما چه میزان اجازه نقد به دانش آموزان خود می دهند.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: متاسفانه به دلیل کرونا شاهد تعطیلی بسیاری از فعالیت ها بودیم اما به همت معلمان و خانواده ها بحث آموزش تعطیل نشد و به صورت غیرحضوری شاهد ادامه امر آموزش و پرورش بودیم.

 

رحیمی نژاد با اشاره به رتبه بندی معلمان بیان کرد: این قانون یکی از اقدامات مناسبی بود که توسط قوه مجریه و قوه مقننه دنبال شد و امیدواریم در اولین فرصت این موضوع جنبه اجرایی پیدا کند.

 

وی افزود: معلم کارمند نیست به عنوان نکته ای است که در جریان رتبه بندی معلمان دنبال می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش یزد بیان کرد: آزمون مدارس نمونه  نیز از اول اردیبهشت ماه به صورت سیستمی دانش اموزان می توانند ثبت نام کنند و تا دهم نیز ادامه دارد و آزمون آن نیز در روز سوم تیر ماه برگزار می شود.

 

وی افزود: با توجه به آمارها سعی کردیم در مناطق روستایی نیز بحث آموزش را به خوبی دنبال کنیم و در این راستا برخی از مناطقه ما 50 درصد مدارس را سهمیه دانش آموزان روستایی قرار دهیم.

 

کد خبر 1167423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha