نماز عید سعید فطر امسال در مصلی امام خمینی (ره)  همدان برگزار می شود

حجت الاسلام حسنی حلم گفت: سال گذشته نماز عید فطر در میدان امام خمینی(ره) برگزار شد و امسال نماز در مصلی امام خمینی (ره) همدان برگزار می شود.

حجت الاسلام «سید مرتضی حسنی حلم» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: سال گذشته نماز عید فطر در میدان امام خمینی(ره) برگزار شد و دو سال پیاپی به دلیل شیوع بیماری کرونا، نماز در مصلی برگزار نشده است، امسال نماز در مصلی امام خمینی (ره) همدان برگزار می شود.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان ادامه داد: نماز عید فطر بهانه ای است برای پیوستن مردم به این دریای مواج الهی، که در این روز سعید صورت می پذیرد.

 

حجت الاسلام حسنی حلم خاطرنشان کرد: امکاناتی چون برق، تانکرهای آب، سیستم‌صوتی، موکت، حمل و نقل نمازگزاران، مهر، دعای قنوت، فضاسازی و … از الزامات برگزاری نمازی باشکوه است که بایستی توسط دستگاه‌ ها تامین شود.

 

وی ادامه داد: عید سعید فطر یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان در سنت اسلامى است كه درباره آن احاديث و روايات بيشمار وارد شده است. مسلمانان روزه دار كه ماه رمضان را به روزه دارى به پا داشته و از خوردن و آشاميدن و بسيارى از كارهاى مباح ديگر امتناع ورزيده اند، اكنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستين روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند مى‏طلبند، اجر و پاداشى كه خود خداوند به آنان وعده داده است.

 

کد خبر 1167431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha