بافق رتبه نخست را در پرداخت زکات کسب کرد

طلائی گفت: این شهرستان با پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان زکات در سال گذشته، جایگاه نخست استان یزد را به خود اختصاص داد.

قاسم طلایی رئیس کمیته امداد امام خمینی بافق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد افزود: از این رقم، ۵۰ میلیون تومان زکات واجب و ۳۵۰ میلیون زکات مستحب است.

به گفته وی، کشاورزانی که خرما دارند، هر سال مقداری از محصول خود را تحویل کمیته امداد می‌دهند و این خود نقش مهمی در کسب این جایگاه دارد.

این مسوول با بیان اینکه این رتبه از سوی کمیته امداد مرکز استان اعلام شدتصریح کرد: زکات جمع‌آوری شده، در زمینه‌های تامین و تکمیل مسکن، هزینه‌های درمانی، کمک به دانش‌آموزان، خرید لوازم زندگی و جهیزیه مددجویان تحت حمایت هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: زکات بر اساس تعالیم اسلامی یکی از اصول محکم برقراری عدالت اجتماعی، برطرف کننده فاصله طبقاتی و محو کننده چهره فقر از جامعه است.

طلائی زکات را بخشی از فروع دین و پرداخت آن را سبب پاک شدن مال از حق محرومان دانست و افزود: اهمیت و ضرورت حکم الهی زکات تا آنجاست که خداوند در قران کریم ۲۷ بار از آن نام برده است.

به اظهار وی، زکات امر خیر است و همگی باید در این زمینه پیش قدم باشیم چرا که اگر پرداخت زکات بین مردم نهادینه شود فقر در جامعه ریشه کن می شود.

رئیس کمیته امداد بافق اظهار کرد: همچنین برای جمع‌آوری زکات فطره ماه مبارک رمضان قرار شد که موسسات خیریه با رئیس شورای زکات هماهنگ باشند و بعد از گرفتن مجوز، جمع‌آوری زکات را انجام دهند.

به ۹ کالا  مانندطلا و نقره، گاو، گوسفند، شتر،گندم، جو، کشمش و خرما زکات تعلق می گیرد.

یکهزار و ۶۵۰ نفر مددجو در قالب ۷۵۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد بافق قرار دارند که  ۵۵۰ خانوار معیشت بگیر دائمی هستند و ۲۰۰ خانوار دیگر به صورت تک خدمتی به آن‌ها کمک می‌شود.

 

 

کد خبر 1167434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha