برپایی نماز و انفاق دو دستور مهم خداوند سبحان به امت خود

حجت الاسلام دانشمند با بیان اینکه برپایی نماز و انفاق دو دستور مهم خداوند سبحان به امت خود است، گفت: اوضاع اقتصادی مردم خوب نیست اهل نماز دستیگر فقرا باشند تا کسی برای نان شب آشغال گردی نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «مهدی دانشمند» عصر روز گذشته (۲۹فروردین) در ویژه برنامه ماه رمضان مصادف با پانزدهمین روز از ماه ضیافت الهی که به همت دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد،با اشاره به ادامه بحث شرط و شروط های خداوند برای یک مومن در قرآن کریم، اظهار کرد: مومن واقعی کسی است که نماز را اقامه کند، مغز نماز حق‌الناس است، سوال اینجاست که ما چقدر نمازخوان داریم، اگر نمازخوان واقعی داشتیم که وضع جامعه ما این نبود، متاسفانه در جامه ما باید یک مجلس ختم برای خدا بگیریم، مردم به این باور رسیدند که پارتی نداریم یعنی چیزی نداریم.

 

این واعظ برجسته کشور با بیان اینکه در جامعه ما خدا زنده نیست، افزود: اگر خدا در جامعه ما زنده بود که کسی نمی‌آمد سرش را داخل سطل زباله کند، فروش کلیه برای تهیه جهیزیه انجام نمی‌شد، ما فقط شعار می‌دهیم رحم در مقابل شعاری که می‌دهیم خیلی کم است.

 

حجت الاسلام دانشمند تصریح کرد: به قول بهلول خداوند در قلب بسیاری از انسان‌ها مرده است، در بسیاری از اداره‌جات، در وجود برخی مسئولان خدا نیست، اگر بود عملکرد اینگونه نبود، بی‌خدایی و بی‌دینی بد است، گاهی انسان به ایرانی بودن این افراد شک می کند که چرا برای وطن و هموطن خود دلسوزی نمی‌کنند، در صورتی که حتی صهیونیست‌ها جانشان برای مردمشان در می‌رود‌.

 

وی با اشاره به پراید ۲۰۰ میلیون تومانی گفت: مسئولان چگونه شب می‌خوابند؟ بادمجان گران شده است، برخی مسلمان نیستند، اوضاع اقتصادی مردم خوب نیست، آن‌وقت ثروتمندان ماهیانه چند میلیون تومان خرج سگ و گربه خود می‌کنند.

 

حجت الاسلام دانشمند با بیان اینکه ما نباید آبروی نماز را ببریم، خاطرنشان کرد: بسیاری از نمازخوان‌های حقه‌باز مردم را بی‌دین کردند، اقامه نماز فقط حین نماز نیست بلکه قبل و بعدش مهم است، کتاب اسرار عبادات آیت الله جوادی آملی را حتما بخوانید.

 

این واعظ برجسته کشور در ادامه بیان کرد: از مجموعه روایات پیداست که نماز ظهر منصوب به رسول الله و نماز عصر منصوب به امیرالمومنین (ع)، نماز مغرب منصوب به حضرت فاطمه الزهرا (س) این نماز پهلو شکسته است یک رکعتش کم است، نماز عشا منصوب به امام حسن (ع) و نماز صبح منصوب به امام حسین (ع)  است برخی‌ها به یاد این عزیزان هنگام نماز به‌یاد مصیبت‌های این بزرگان اشک می‌ریزند‌.

 

وی با تاکید بر اینکه خوب است که نماز را ولایی کنیم، تصریح کرد: در قرآن کریم کلمات دوقلو داریم، هر کجا نماز می‌آید زکات هم آمده، یعنی نمازخوانان زکات می‌دهند، خمس هم در انفال آمده است، زکات یا تزکیه چند نوع است. 

 

حجت الاسلام دانشمند یادآور شد: زکات پاک کردن مال شامل رد مظالم یا صدقه دادن، خمس (در چند جای قرآن آمده است)، تا زنده هستیم باید زکات مال را پرداخت کنیم، دلمان را به فرزندان و روزهای پس از مرگ خوش نکنیم، اعمالمان را درست کنیم.

 

وی گفت: اهل نماز باید اهل تلاش باشند و دست فقرا را بگیرند، بیش از نیازمان باید کار کنیم تا گره باز کنیم، همچون شیر که در بین حیوانات وقتی که شکار می‌کند به فکر بقیه هم هست، خوب است که ما هم به فکر دیگران باشیم.

کد خبر 1167452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha