ارتباط با خالق هستی گمشده بشر امروز است

حجت الاسلام مدبر گفت: اعتقاد به خدا، دنیای جاودانه و ارتباط با خالق هستی گمشده بشر امروز است.

 حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اینکه کسی که شیرینی ارتباط و انس با حضرت محبوب را چشیده باشد لحظات شورانگیزی را تجربه می کند، گفت: اعتقاد به خدا، دنیای جاودانه و ارتباط با خالق هستی گمشده بشر امروز است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه آدمی اگر بخواهد می تواند شب تاریک خود را در پرتو نور ارتباط، انس و مناجات با خدا به روز روشن تبدیل کند، افزود: خداوند می فرماید اگر به یاد من باشید و ارتباط خود را با من قطع نکنید و در لحظاتی که صحنه گناه آماده است به خاطر من خود را آلوده نسازید، در لحظات دشوار شما را نجات می دهم، دست شما را می گیرم و روزی و نعمت خویش را از جایی که ذهنتان خطور نمی کرد بر شما ارزانی می دارم.

 

وی با اشاره به اینکه در سایه شناخت خدا و ارتباط با او دلها آرام و زندگی معنی دار می شود، بیان کرد: در ارتباط با خدا لحظات عمر پربار، دل انگیز و شیرین می شود.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه احساسات مذهبی در نزد هر کس که یافت شود یک نیروی روزافزون در زندگی او وارد می کند.، خاطرنشان کرد: هنگامی که در نبرد زندگی همه امیدها بر باد می رود و دنیا به آدمی پشت می کند احساسات مذهبی دست اندرکار شده در اندرون ما چنان شور و هیجان برپا می سازد که ما را جوان کرده و زندگی درونی مان را که تیره و تار بوده است دگرگون می سازد.

 

به گفته امام جمعه جهرم، اگر بخواهیم برای مذهب یک معنی قاطع و منجز قائل شویم باید آن را میدان پر دامنه، پرشور و حرارت معنوی دانست که بر همه چیز غلبه می کند؛ در اینجاست که اخلاق سر فرو آورده میدان را برای رقیب خالی می کند به دارالامن مذهب که رسیدیم می بینیم که از همه تلاش ها و ناراحتی ها گذشته در جلو خود آینده ای از سعادت ابدی داشته و سرود دل انگیز هماهنگی جهان هستی مدام گوش ما را نوازش می دهد.

 

وی ادامه داد: این احساس لذت مداوم و مطلق در هیچ جا جز در مذب یافت نمی شود این خوشی و لذت غیر از لذت و خوشی جسمانی و زودگذر است.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به راه های تقویت ارتباط با خدا، گفت: اهمیت دادن به نماز، انس با قرآن و تدبر در آیات الهی، ارتباط با مومنان واقعی، تلاش برای تزکیه نفس و پاکسازی درون از اغیار، نجوا با پروردگار، مانوس شدن با دعاها، توبه و انابه و... از جمله راه های تقویت ارتباط با پروردگار است.

 

کد خبر 1167465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha