همه باید تلاش کنند بستر حضور مردم در راهپیمایی روز قدس فراهم شود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت روز قدس و ضرورت حمایت از مقاومت مردم فلسطین تأکید کرد: همه مدیران و مسئولان دستگاه ها باید تلاش کنند بستر حضور مردم در راهپیمایی روز قدس فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» صبح امروز سه شنبه (30 فروردین ماه) در نشست هماهنگی راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر خراسان شمالی با بیان اینکه این دو مناسبت در جامعه نهادینه شده است، افزود: حضور مردم در نماز عید فطر و پرداخت زکات فطره و کفاره در حقیقت کمک مردم به نظام و دولت است تا باری از دوش دولت برداشته شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، روز قدس را هم از یادگارهای امام راحل نام برد و بیان کرد: از سال 1948 تا کنون که 74 سال می شود، رژیم اسرائیل، غصب را اعلام کرد و ظلمی که به مردم فلسطین می شود از یک سو و جدا شدن بخشی از پیکره جهان اسلام هم از سوی دیگر قلب مسلمانان را به درد آورده است.

 

امام جمعه بجنورد، با اشاره به اینکه نمی توان در مقابل چنین موضوعی بی تفاوت بود و سکوت کرد، ادامه داد: لذا لازم است در روز جهانی قدس مبارزه خود را با تجاوز و ظلم اعلام کنیم تا در آینده کسی به خودش اجازه ندهد به جهان اسلام تجاوز کند.

 

وی با تأکید بر اینکه همه مدیران و مسئولان دستگاه ها باید تلاش کنند بستر حضور مردم در راهپیمایی روز قدس فراهم شود، اظهارکرد: فضاسازی در شهر و ادارات هم مسئله مهم دیگری است که باید به آن توجه شود ضمن اینکه برنامه های تبیینی هم در مجموعه های کاری چند روز قبل از روز قدس مورد توجه باشد.

 

حجت الاسلام «جلیل محمدی» رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس گفت: باید در این روز طرح های عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل با حضور همه ما در صحنه به شکست ختم شود.

 

وی بر بهره مندی از فضای مجازی برای دعوت عموم مردم به راهپیمایی روز قدس، تولید محتوا و تبیین اهمیت این مناسبت در مدارس و ادارات و رسانه ملی تأکید کرد و افزود: «احد آزادی خواه» سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس هم به عنوان سخنران مراسم روز قدس در بجنورد دعوت شده است.

 

در ابتدای این نشست، نمایندگان دستگاه های مدعو هم به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص برگزاری باشکوه این دو مناسبت پرداختند.

کد خبر 1167474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha