فرمانده جدید سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی معرفی شد

فرمانده جدید سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیرجند معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، در مراسمی با حضور جانشین فرمانده کل سپاه امروز(۳۰ فروردین) سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا مهدوی» به سمت فرمانده جدید سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی منصوب شد. پیش از این، سردار سرتیپ پاسدار علی قاسمی این مسئولیت را برعهده داشت.

 

فرمانده سابق سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به تربیت نیروی انسانی و تقویت و کیفی سازی و ارتقای شبکه صالحین، گفت: موافقت با ادامه تحصیل پاسداران، برگزاری دوره های تعلیم و تربیت،دوره های خانوادگی، خدمت به پیشکسوتان و گسترش یادواره های شهدا و کنگره شهدا، گسترش مدارس امام حسین(ع) به ۲۲ مورد و کوثر(س)، تقویت ساخت ساختمان گردان های بسیج، افزایش منازل سازمانی و ساخت مهمانسراهای متعدد از اقدامات سپاه استان بوده است.

 

«علی قاسمی» با اشاره به اینکه میانگین سن خدمتی در تیپ ۱۱ سال و میانگین سن خدمتی در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ۱۳ سال است که شاید جزو جوان ترین سپاه های کشور باشیم، افزود: همچنین در بحث دفاعی و امنیتی با پیگیری های متعدد قرارگاه ثامن(ع)، قرارگاه شهید ناصری و ارتش در این منطقه فعال شد و گردان امام حسین(ع)،گردان امام علی(ع)، گردان کوثر(س) و گردان بیت المقدس در استان گسترش یافته است.

 

وی بیان کرد: هماهنگی خوبی در قرارگاه های دفاعی و امنیتی با نیروهای مسلح و شورای تأمین استان وجود دارد.

 

فرمانده سابق سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در موضوع جنگ نرم و جهاد فرهنگی فعالیت های بسیار خوبی با تمرکز بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، فرمان هشتگانه فرمانده کل قوا به سپاه، سند چشم انداز ۱۰ ساله بسیج و برنامه پنج ساله تحول سپاه در استان انجام شده است، ادامه داد: کارگروه های ما در بخش رسانه، عملیات روانی و جمعیت و خانواده و فرزندآوری و سبک زندگی اسلامی در اقشار مختلف و دستگاه ها تشکیل و در حال فعالیت است.

 

سردار قاسمی با اشاره به خیزش و رویش گروه های فرهنگی و هنری انقلابی و اصیل در استان، گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی، قرارگاه مسجدمحوری، قرارگاه جهاد تبیین، قرارگاه کمک های مومنانه، گارگروه بسیج سازندگی و جهاد محرومیت زدایی در استان فعال است و هزار و ۸۸۰ گروه جهادی تشکیل شده است.

 

وی به سایر اقدامات و خدمت رسانی ها سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در سطح استان اشاره کرد و افزود: هیات اندیشه ورز سپاه در همه اقشار بسیج و مجمع عالی بسیج در برخی شهرستان ها فعال شده است.

 

در این آیین تکریم و معارفه جانشین فرمانده کل سپاه از خدمات سردار علی قاسمی تجلیل و سردار محمدرضا مهدوی را به عنوان فرمانده جدید سپاه انصارالرضا(ع) معرفی کرد.

کد خبر 1167518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha