پتروشیمی شازند متنوع ترین محصولات در کشور را تولید می کند

ولدخانی گفت: پتروشیمی شازند یکی از بزرگترین واحدهای پتروشیمی در کشور است که متنوع ترین محصولات را در کشور تولید می کند.

«ابراهیم ولدخوانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مورد اهم اقدامات این مجموعه گفت: پتروشیمی شازند یکی از بزرگترین واحدهای پتروشیمی در کشور است، این شرکت متنوع ترین محصولات را در کشور تولید می کند، محصولات بی نظیر و یونیکی که شاید هیچ یک از واحدهای پتروشیمی در کشور تولید نمی کنند.


مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند، افزود: ماسک، گان، سرم و سرنگی که به صورت اختصاصی مجموعه پتروشیمی شازند تولید کرده و تولید گاز اتیلن اکساید که برای ضد عفونی است و تمامی بیمارستان ها از طریق آن ضد عفونی و آماده فعالیت می شوند از جمله محصولاتی هستند که در این واحد تولیدی تولید شده است.
 

وی با اشاره به اینکه این مجموعه بیش از 4 هزار نفر به صورت مستقیم و صد هزار شغل به صورت غیر مستقیم در کشور ایجاد کرده است، ادامه داد: ما محصولات شیمیایی و پلیمری تولید می کنیم، بخشی از این محصولات صادراتی است و زمانی ما این محصولات را صادر می کنیم که بازار داخلی را بتوانیم اشباع کنیم.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این مجموعه در سه سال گذشته یک میلیارد و 300میلیون دلار ارز آوری برای کشور داشته است.

 

ولدخانی خاطر نشان کرد: صادرات ما برای 42 کشور در شرایط تحریمی و بسیار سخت انجام شده است و تمام ارز به کشور بازگشته و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است که این یکی از شاه‌کارهای بوده که همکاران من در این مجموعه انجام داده اند.

 

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند، اضافه کرد: باعث افتخار است که بیش از 25 میلیون دلار قطعات را در این مجموعه داخلی سازی کردیم، قطعاتی که بسیار تکنولوژی بالایی دارند و در کمپرسورها و توربین ها قابل استفاده است.

 

وی با تاکید بر اینکه این مجموعه مملو از افراد متخصص، توانمند و مبتکر و تحقیقاتی است، بیان کرد: اورهالی در دو سال گذشته انجام شده که برای اولین بار بدون مهندسین و تکنولوژی خارجی و توسط مهندسان و متخصصان داخلی انجام شده است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: با وجود این افراد توانمند و پژوهشگر روی هر محصولی که ما تمرکز کردیم در واحد (R&D) به نتیجه رسیده است.

 

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند، اضافه کرد: تولید اصلی ما در شرکت پتروشیمی، پلیمر، محصولات پلیمری و شیمیایی است.

 

ولدخانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در بروز کرونا در کشور حادث شد، نیاز کشور به الکل بود، گفت: شرکت پتروشیمی واحدی نبود که الکل تولید کند ولی وظیفه ایجاب کرد که در این قسمت ورود پیدا کرده و بخشی از الکل مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

 

وی ادامه داد: در مرحله دوم وقتی مواجه شدیم که هیچ کدام از کشورها حاضر به این نبودند که مواد اولیه ماسک و گان را به ما بدهند، ما به لطف خدا در این بخش نیز وارد شدیم و اکنون به لطف خدا بیش از نیاز مملکت تولید می کنیم حتی برای صادرات نیز آماده ایم.

 

ولدخانی با اشاره به اینکه مساله اکسیژن یکی دیگر از مواردی بود که در این ایام بسیار مورد نیاز بود، گفت: ما اکسیژن را برای محصولات خود شرکت تولید می کردیم ولی وقتی دیدیم بیمارستان ها استان و دیگر نقاط کشور به آن نیاز دارند، تولید را بالا بردیم و خوشبختانه در استان مرکزی هیچ گونه مشکل و کمبود اکسیژن نداشتیم و حتی به استان های دیگر نیز ارسال می کردیم.


وی بیان کرد: تنها واحدی در کشور که گرید سرم و سرنگ را تولید می کند، پتروشیمی شازند است که این باعث افتخار ما است که بتوانیم در خدمت مردم باشیم.


 ولدخانی با بیان اینکه پتروشیمی یک واحد سبز است و سرمایه گذاری کافی برای رفع آلایندگی های مجموعه را انجام داده ایم و به صورت آنلاین پایش می شویم، گفت: ما یکسری مسئولیت های اجتماعی داریم که در ارتباط با آزاد سازی زندانیان، تهیه و توزیع بسته کمک معیشتی، همکاری با کمیته امداد و بهزیستی ، در بخش راه‌سازی، مدرسه و ... در سال 1400 بیش از 15 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

کد خبر 1167526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha