ماه رمضان، فضای معنوی و زیبایی را برای جوانان و نوجوانان کانون های مساجد ایجاد می‌کند

رضایی چمه، گفت: ماه رمضان، فضای معنوی و زیبایی را برای جوانان و نوجوانان کانون مساجد ایجاد می‌کند و باعث می شود جوانان بیشتر جذب آموزه های دینی شوند.

رضا رضایی چمه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه در مورد فضائل ماه رمضان گفت: ماه رمضان به عنوان ماه ضیافت پروردگار، یک فرصت استثنایی در دوران زندگی جوان است.

 

مسئول کانون حضرت قائم(عج) کرمانشاه افزود:  عمل روزه برای رسیدن به تقوا بوده که به معنای خود‌ نگهداری از گناه و آلودگی است و پدر و مادر در ماه رمضان می‌توانند با گناه ‌نکردن و خودداری از گناه برای رسیدن به تقوا، جوانان را نیز به این موارد هدایت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای آشنایی بهتر جوانان با آموزه های دینی است، خاطر نشان کرد: فضای معنوی ماه رمضان، فضای زیبایی را برای جوانان و نوجوانان ایجاد می‌کند که حتی جوانانی که به ظاهر در عمل به آموزه‌های دینی بی‌توجه هستند با خداگرایی که در فطرت آنان است به انجام اعمال ماه رمضان گرایش پیدا کنند که همین اتفاق می‌تواند در جذب آنان به آموزه‌های دینی کمک کند.

 

رضایی چمه تصریح کرد: قرائت هر روز یک جزء از قرآن توسط اعضای کانون، برگزاری مراسم‌های شب های قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزاری نماز جماعت، روان خوانی و آموزش قرآن، آشنایی جوانان با آموزه های دینی و کمک به نیازمندان با پهن کردن سفره های افطاری ساده از مهمترین برنامه های کانون در ماه رمضان است.

کد خبر 1167549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha