راه‌اندازی ۳۰ هزار واحد قرآنی در پایگاه‌های بسیج طی ۱۰ سال/ ۵ هزار واحد سهم ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی گفت: در قالب طرح اعتلای بسیج و تحقق تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی طی ۱۰ سال آینده ۳۰ هزار واحد قرآنی در پایگاه‌های مقاومت بسیج راه‌اندازی می‌شود که ۵ هزار واحد آن مربوط به سال جاری است.

حجت الاسلام والمسلمین «احسان رضایی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم اظهار کرد: بسیج در 54 هزار نقطه کشور دارای پایگاه مقاومت است که اکثر این پایگاه های مقاومت در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه مستقر هستند.

 

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفان افزود: از سال های گذشته فعالیت های قرآنی جزء برنامه های سابق بسیج بوده است.

 

وی با اشاره به تهیه و تدوین سند اعتلای بسیج در قالب برنامه 10 ساله خاطرنشان کرد: این برنامه 10 ساله توسط رهبر معظم انقلاب تصویب و به بسیج مستضعفین ابلاغ شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی تاکید کرد: راه اندازی واحدهای قرآنی در پایگاه های بسیج مساجد محلات کشور یکی از بندهایی است که در حوزه قرارگاه تعلیم و تربیت بسیج در سند اعتلای بسیج به آن تاکید شده است.

 

وی ادامه داد: بسیج تدارکاتی دیده است تا طی بازه زمانی 10 ساله 30 هزار واحد قرآنی در پایگاه های معاونت بسیج راه اندازی شود.

 

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین در خصوص طرح اعتلای بسیج در بخش قرآنی توضیح داد: راه اندازی واحد قرآنی در پایگاه های بسیج را به دو بخش پنج ساله و برنامه های یک ساله تبدیل کرده ایم که در برش سال اول که سال 1401 را دربر می گیرد برای راه اندازی پنج هزار واحد قرآنی در مناطق مختلف کشور برنامه ریزی کرده ایم و آیین نامه هایی نیز در این زمینه تهیه و تدوین و به استان ها ارسال شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با بیان اینکه قرآن آموزی رسالت اصلی واحدهای قرآنی است، خاطرنشان کرد: در سال جاری پنج هزار واحد قرآنی در سطح پایگاه های مقاومت بسیج و مساجد کشور راه اندازی می شود که این واحدهای قرآنی بر روی موضوع حفظ قرآن کریم متمرکز خواهند بود.

 

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین افزود: رقابت های محله ای، منطقه ای، شهرستانی و ملی در ذیل آموزش این واحدهای قرآنی برای قرآن آموزان خواهیم داشت و به عنوان مسابقات قرآن بسیج سالیانه اجرا می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی تصریح کرد: طرح اعتلای بسیج در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: هر مسجد به یک پایگاه قرآنی تبدیل شود، اجرا می شود که البته بسیج این موضوع را از قبل تدارک دیده بود و با تاکید و فرمان رهبر معظم انقلاب بسیج انگیزه و انرژی مضاعف گرفته تا به هدفی که در سند اعتلا پیش بینی شده است، دست یابد.

 

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به سایر برنامه های قرآنی بسیج در سال جاری گفت: مسابقات قرآن بسیج جزء برنامه های ثابت سالیانه است که امسال با اضافه شدن بخش جدیدی با حضور خانواده ها برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: برگزاری رویدادهای قرآنی از دیگر برنامه های بسیج در سال جاری است که در این راستا طرح قرآنی «بهار در بهار» در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با بیان اینکه اجرای طرح ملی صراط سه گانه قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را پوشش می دهد، افزود: طرح توسعه موسسات قرآنی، ایجاد دارالقرآن ها و دارالحفظ ها در سطح استان ها از دیگر برنامه های بسیج مستضعفین در سال جاری است.

 

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین در خصوص اقدامات بسیج در حوزه جهاد تبیین نیز گفت: ظرفیت های متعددی برای تحقق جهاد تبیین در اختیار بسیج داریم که شبکه تربیتی صالحین یکی از این ظرفیت ها است.

 

وی توضیح داد: در قالب شبکه تربیتی صالحین گروه هایی از جوانان در سراسر کشور حضور دارند و دارای سرگروه و مربی هستند و دستورالعمل ها و محورهای گفت و گو در آنها ابلاغ می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی ادامه داد: موضوع جهاد تبیین و ابعاد جهاد تبیین از دستور کارهای جدی شبکه تربیتی صالحین است.

 

وی افزود: شبکه روشنگران بسیج و شبکه هادیان سیاسی بسیج همه نسبت به تحقق جهاد تبیین ماموریت پیدا کرده اند.

 

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: فضای مجازی یکی از محورهای جدی فعالیت بسیج در حوزه تحقق جهاد تبیین است؛ بنابراین، بسیج برنامه های مفصلی در این حوزه تدارک دیده است که اجرایی خواهد شد.

 

کد خبر 1167555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha