استمرار در قرائت قرآن، جلادهنده است/خاطره ای از انس با قرآن در دوران اسارت

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر انس با قرآن به شیوه های مختلف، به ذکر خاطره ای از دوران اسارت پرداخت‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی، سه شنبه(۳۰ فروردین) در نشست فعالان قرآنی سپاه ثارالله استان با اشاره به آیه ۱۵ سوره فاطر گفت: این آیه پیام های فراوانی دارد و تذکر بزرگی است زیرا همه فقیر و محتاج هستیم و غرور و خودشیفتگی جایی ندارد و باید به سمت بندگی خدا رفت.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان سپس با اشاره به آیه ۱۸۵ سوره مبارکه بقره اظهار کرد: قرآن برای راهنمایی و تشخیص حق و باطل و در واقع زیربنای نظام تربیتی انسان است لذا آموختن قرآن، قلب انسان را با هر سختی، آرام می کند.

 

 

 

 

وی با یادآوری این نکته که اگر انسان باور به حقیقت قرآن داشته باشد، هر چند درک عرفانی نداشته باشد اما می تواند به معرفت برسد؛ با نقل حکایتی، استمرار در قرائت قرآن حتی بدون درک مفاهیم را هم اثرگذار و جلادهنده دانست و گفت: قرآن را بدون اهل بیت نمی توان ترویج داد زیرا ایشان مفسرین اصلی قرآن هستند و هیچ یک از احکام الهی را بدون ائمه نمی توان فهمید.

 

 

 

 

سردار معروفی با بیان اينکه نظام تربیتی قرآن اگر ساری و جاری شود کارساز است؛ به خاطراتی از دوران اسارت پرداخت و افزود: در سال دوم اسارت در تکریت که مشکل آب و نان و حمام داشتیم و ۱۵ روزی یکبار ۴ و نیم لیتر آب برای حمام می دادند و حتی آفتابه برای تطهیر نبود؛ روزی یکی از عراقی ها به ما گفت چه می خواهید؟ مردی از وسط جمعیت گفت قرآن می خواهیم.

 

 

 

وی ادامه داد: هفت قرآن برای ما آوردند که در طول شبانه روز حتی یک دقیقه کنار گذاشته نمی شد؛ همه برنامه داشتند و خود را با قرآن تنظیم می کردند و شروع به نوشتن سوره های کوچک روی کاغذهای سیگار نگهبانان عراقی و با استفاده از زغال کردیم و این کاغذها ره رزمندگان در جیب خود قرار می دادند.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه تربیت قرآنی مهم است و باید خروجی داشته باشد به نمونه هایی از وجود این تربیت در رزمندگان دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

 

 

 


وی قرآن را مصونیت افزا و تطهیر کننده دانست و اعلام کرد: نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان هر چه برنامه ریزی در حوزه قرآنی داشته باشد حمایت می کنیم اما حوزه قرآن باید یک مدیریت واحد داشته باشد.

کد خبر 1167599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha