عرصه های ملی در شهرستان  پایش مستمر می شوند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: عرصه های ملی در شهرستان به صورت مستمر پایش می شوند و می طلبد شهروندان هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی را اطلاع دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «نصراله پارسه» در نشست اطفا حریق شهرستان دهلران که با حضور فرماندار، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام و اعضای ستاد بحران در محل فرماندار تشکیل شد، اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی و در نتیجه از بین رفتن پوشش جنگلی، مرتعی و برخی از گونه های جانوری، برنامه ریزی برای اقدامات و اطلاع رسانی پیشگیرانه بسیار ضروری است.

 

وی تصریح کرد: همه ساله با شروع فصل گرما خطر آتش سوزی تهدیدی جدی برای جنگل ها و مراتع شهرستان می باشد، متاسفانه در بسیاری از مواردی که آتش سوزی به راحتی قابل پیشگیری است ولی به علت سهل انگاری گردشگرانی که به دل طبیعت می روند اتفاق می افتد.

 

پارسه گفت: با هماهنگی و تعامل که بین هئیت کوهنوردی شهرستان دهلران و اداره منابع طبیعی این شهرستان وجود دارد یک روز علاوه بر کوهنوردی برای  آمادگی جسمانی اقدام به پایش سیاه کوه برای حوادث احتمالی و شناسایی نقاط بحرانی می کنند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی دهلران افزود: در راستای پیشگیری از حریق در سطح مراتع و جنگل ها کلاس های آموزشی و دیدار با عشایر حاشیه جنگل ها در شهرستان انجام شده است.

 

وی گفت: همکاری شوراها و دهیاران و پایگاه های بسیج و آتش نشانی و شرکت ها در آتش سوزی ها یک ضرورت است.

 

پارسه خاطرنشان کرد: برقراری اکیپ‌های گشت و مراقبت با استفاده از نیروهای جوامع محلی به صورت مستمر و پنج گشت موتوری و خودرویی یگان حفاظت و برقراری کشیک شبانه روزی اطفای حریق در شهرستان از جمله برنامه ریزی های این اداره برای پیشگیری و حوادث احتمالی در فصل تابستان است.

 

رئیس منابع طبیعی دهلران  تأمین و تجهیز ادوات، تجهیز سه دستگاه تانکر ۱۰ هزار لیتری، مجهز کردن دو دستگاه خودرو به رات فایر در راستای پیشگیری و اطفای حریق به صورت آماده باش در سطح شهرستان برنامه ریزی شده است.

 

پارسه یادآور شد: ایجاد آتش بُر در سطح حاشیه جاده عرصه‌های جنگلی و مناطق مستعد آتش سوزی از جمله اقدامات پیشگیری در راستای حریق بوده که اداره منابع طبیعی در دستور کار دارد .

 

وی خاطرنشان کرد: شهروندان هرگونه تخریب، آتش سوزی، تصرف اراضی ملی را با شماره رایگان 1504  یا 08433724559 اطلاع دهند.

کد خبر 1167620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha