کانون‌های فرهنگی هنری وجهه‌ای جدید به مسجد بخشیدند/ مساجد باید پایگاه فعالیت‌های قرآنی شوند

عباس‌زاده امامی با بیان اینکه باید از گره‌خوردگی مردم به مساجد برای تبدیل آنها به پایگاه قرآنی استفاده کنیم، گفت: به همت کانون‌های فرهنگی و هنری فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد گسترده شده و مساجد به نوعی چهره جدیدی به خود گرفته‌اند.

«حسین عباس زاده امامی» با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اینکه «هر مسجد باید مساجد باید یک پایگاه قرآنی باشد»، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه ویژه ای به قرآن و مباحث قرآنی با رویکردهای مختلف شده و اگرچه در  زمینه قرائت، حفظ و تفسیر قرآن قدم های خوبی برداشته ایم اما هنوز کافی نیست.

 

عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مساجد از پایگاه های اصلی در شکل گیری انقلاب اسلامی ‌بودند و در زمان دفاع مقدس هم نقش بی بدیل مسجد بر کسی پوشیده نیست. مردم خودجوش از مساجد برای حضور در جبهه ها استفاده کردند و در حال حاضر نیز باید از این گره خوردگی مردم به مساجد برای تبیین و تفسیر قرآن استفاده کنیم.

 

وی تاکید کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در پایان عمر شریف شان فرمودند: دو امانت گرانبها برای امتم به یادگار می گذارم قرآن و اهل بیت(ع) و قطعاً قرآن و اهل بیت(ع) دو مقوله جدایی ناپذیرند و باید در کنار همدیگر باشند. تنها نسخه شفابخش بشریت قرآن است که در کنار اهل بیت(ع) می تواند راه راستگاری را نشان دهد.

 

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه مردم قبل از انقلاب نیز در مساجد حضور داشتند اما بعد از انقلاب نگاه ویژه ای به مساجد شد و از مساجد نه تنها برای برگزاری نماز و مراسم ختم و عزاداری استفاده می شد. بلکه در مساجد به همت کانون های فرهنگی و هنری و پایگاه های بسیج فعالیت های دینی و فرهنگی گسترده ای شکل گرفت و مساجد به نوعی چهره جدیدی به خودشان گرفتند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما باید به این سمت و سو برویم که فعالیت های قرآنی، فرهنگی و تربیتی در مساجد که پایگاه های ویژه هستند، انجام شود.

 

گفتنی است، بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) و از ساعت 17 تا 23 و 30 دقیقه میزبان بازدیدکنندگان از این تفرجگاه مذهبی است.

کد خبر 1167685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha